torsdag 24. mai 2018

Take my past and take my sense. Like an empty sail takes the wind

De siste dagene har jeg jobbet ganske intensivt med eksamen, og det har lønnet seg. Jeg ble så og si ferdig i går kveld. Det eneste som mangler er en siste redigering med fokus på språk. Men det har jeg valgt å vente litt med, fordi at jeg opplever at jeg blir ganske blind når jeg har sittet med en oppgave i flere timer i strekk. Jeg var veldig sliten i går, og det var nesten så jeg ikke gadd å gjøre meg ferdig. Men motivasjonen var sterk nok, for jeg lovet meg selv en fridag. Det har nemlig vært utrolig surt å sitte inne når det har vært så utrolig fint vær. Jeg synes at norsk sommer vanligvis er noe sånn ala 18 grader og litt skyer, så jeg håper at det holder seg noe lunde stabilt, dette finværet. Samtidig så er jeg veldig sikker på at straks jeg er ferdig med skole, så kommer det til å bli drittvær. Jeg er veldig glad i sol, og om jeg har muligheten til det, så ligger jeg som regel med en bok i sola. Og det var det jeg gjorde i dag. Jeg leste ei bok jeg leser hver sommer, og den er like bra hver gang. Spiste naturligvis en friskis i dag, og det har gått litt i mango også. Forleden dag spiste jeg vannmelon, og smaken førte meg rett tilbake til sørøst Asia, da vannmelon var hverdagskost. Men altså, vannmelon er helt fantastisk. Jeg har igjen èn donuts, og jeg syntes det var komisk da jeg innså av pysj-shortsen min er dekket i donuts. Dog glaserte donuts, hvilket jeg ikke er like stor fan av. Jeg har faktisk ikke spist noen i dag, både fordi jeg sparer på den siste og fordi donuts ikke er like godt hvis du spiser en hver dag. Jeg har åpnet potetgullposen da, men det ble faktisk hakket for salt for meg. Da jeg gikk ut med boka mi i dag, tok jeg i utgangspunktet med en pensumbok i tillegg. Men jeg rørte den såvidt. Trenger jeg en fridag, så trenger jeg totalt fri. Det er nok ikke sikkert at jeg hadde råd til fridagen, men jeg prioriterer absolutt helsa foran prestasjon i skolearbeid. I morgen er det på'n igjen, og jeg gleder meg til å få startet ordentlig på prosjektskissa, slik at jeg får litt bedre oversikt. Det er tross alt en tilbakemelding jeg har ventet med å åpne inntil jeg kunne prioritere prosjektskissa. Det har vært en veldig fin og avslappende dag, og veldig passende å ta en fridag på med gode nyheter. Det skal sies at jeg er svært utålmodig til jeg er ferdig med prosjektskissen, for jeg har så lyst på en sommerlig drink for å feire at et skoleår er over! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar