torsdag 3. mai 2018

wishin' that I was your bottle so I could be close to your lips again

Favoritt-aspektet av Praha var nok alt det grønne. Det er alltids en gledelig overraskelse å oppdage at en by kan være såpass grønn, og det var nok spesielt gledelig ettersom jeg har levd med vinter så utrolig lenge nå. Men du skulle sett ansiktsuttrykket mitt mens jeg så ut av vinduene i taxien på vei til hotellet i Praha. Den lite pratsomme sjåføren nikket med et smil, da jeg påpekte at det var en vakker by. I dag regner det hjemme, og jeg reiser vel egentlig til mer regn i helgen. Men jeg diskuterte det med Carmila, at innimellom er det ganske deilig med regn. Jeg synes jo at det er artig når det pøser ned, og jeg faktisk kan bruke støvlene mine. Det er så lenge jeg slipper å være ute i evigheter, såklart. De siste dagene har jeg sett litt på prosjektskissen min, og jeg innså at jeg faktisk har skrevet en tidligere til bacheloroppgaven. Akkurat nå er det en litt lang og kjip prosess, men skissen er også utgangspunktet for selve oppgaven min. Så det er ikke arbeid forgjeves, og det er fint å tenke på. Vi hadde en lang dag med forelesninger i dag, men første forelesning var langt mer interaktiv enn tenkt. Så vi satt blant annet med Kahoot, som jeg faktisk aldri har brukt i skolesammenheng tidligere. Tok et par quizzer, og det viser seg at jeg vet lite om paleontologi, men ganske mye mer om stjerner. Kan man da si at jeg kan mer om fremtiden enn fortiden? I går klarte jeg faktisk å gjøre en treningsøkt, selv om jeg egentlig hadde bestemt meg for å ikke gjøre det. Følte meg støl i dag da jeg gikk i trappene på skolen, så det er jeg godt fornøyd med. I morgen skal jeg låne et par bøker på biblioteket som jeg har bestilt. Kunne ha gjort det i dag, men glemte kortet mitt, og jeg er egentlig litt usikker på hvor det ligger. Så det må jeg lete etter i kveld. Videre skal jeg levere en pakke, og kjøpe et par ting før avreise på lørdagen. Jeg tenkte jeg skulle pakke i kveld, slik at jeg eventuelt kan kjøpe med det jeg mangler i morgen. Men før jeg starter å pakke, så skal jeg ha en liten intensiv skriveøkt på prosjektskissen. Det positive nå er at jeg klarer å se målet, jeg klarer å se at jeg faktisk får til å skrive en prosjektskisse med de rammene jeg har denne gangen. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar