onsdag 30. mai 2018

People change and promises are broken. Clouds can move and skies will be wide open

Hentet omsider bildene mine på mandag, men jeg innså at jeg absolutt hadde valgt feil fotobutikk. Jeg pleier vanligvis å få med CD med bildene mine på, men det gjorde jeg ikke denne gangen. Det var til og med dyrere i den fotobutikken jeg var i nå. Jeg var liksom så sikker på at jeg hadde fremkalt bilder der før, men neida. I det minste vet jeg at jeg ikke skal dit neste gang jeg skal fremkalle bilder. Uansett var det viktigste å få tilbake bildene mine, og det var veldig gøy å se tilbake på de ulike øyeblikkene. Det første bildet er faktisk tatt i oktober i fjor, så det betyr at jeg brukte kameraet i fem måneder. Gleder meg allerede til å fremkalle engangskameraet som ligger i skuffen nå. Jeg gikk i utgangspunktet ganske målrettet på mandagen, og jeg fikk leverte pakke, samt kjøpt det jeg skulle ha. Og da jeg omsider kom hjem, så følte jeg meg helt utslitt. Det skal sies at jeg omtrent ikke har bevegd meg de siste tre ukene grunnet eksamen og prosjektskissa. Jeg har en uke igjen til prosjektskissa skal leveres, så det er liksom fire uker med inaktivitet, hvilket gjør at jeg fort blir sliten ved aktivitet disse dager. Det var ikke før på kvelden igjen, at jeg orket å sette meg for å jobbe på skissa. Gårsdagen ble satt av til å redigere eksamen og levere den, og heldigvis ble jeg ferdig ganske raskt. Det var uventet, og jeg brukte dermed tiden til å gjøre meg ferdig med det "avsnittet" jeg ikke ble ferdig med på mandagen. Det skal sies at det gikk litt sakte i går, men at jeg bestemte meg for å være effektiv på slutten av dagen. Med andre ord sa jeg meg ferdig i 23-tiden. Forrige uke innså jeg at jeg absolutt hadde behov for en mid-week pause, så jeg bestemte meg for at jeg kunne ta "fri" i dag. Hadde uansett på alarm, men den må jeg ha gått helt glipp av, for plutselig hadde det gått 1 og 1/2 time lenger enn planlagt. Har ikke følt meg så desorientert på lenge. Drømte om at jeg var på en reise med en gruppe. Også tror jeg vi skulle på en eksotisk guidet-tur, men jeg måtte på do. Så jeg gikk på do i et hus ved bungalowen jeg bodde i. Jeg var liksom "roomies" med et kjærestepar, men de hadde sin egen bungalow. Så teknisk sett er man ikke roomies da, men de ventet liksom på meg mens jeg gikk på do. Huset jeg gikk inn i var faktisk huset til en barndomsvenn som jeg ikke har sett på årevis. Og jeg hadde liksom brutt meg inn i kjellerstua for å finne toalett. Ble naturligvis tatt på fersken av barndomsvennen min som ikke lenger var seks eller sju år, slik jeg husket han. Det var svært merkelig, og mine siste drømmer har vært i lik tråd. Uansett hadde jeg tenkt at jeg skulle lese pensum ute i sola i dag, men problemet er at jeg synes det er vanskelig å konsentrere seg ordentlig i varmen. Videre liker jeg ikke å være borti pensumbøker når jeg er dekket av solkrem. Så jeg tok med pensumbøkene inn igjen, og dro i stedet frem en roman. Det var svært lenge siden jeg hadde lest den, så jeg ble faktisk overrasket over hendelsene. Jeg hadde rett i at jeg synes at krepp er svært varmt. Natt til mandag måtte jeg gå ned i kjelleren for å finne meg et sengetrekk som jeg kunne bruke som dyne. Heldigvis var det noe kjøligere på mandag og i går tror jeg? Herlighet, husker ikke engang været i går. Jeg sendte avgårde et par e-mailer på søndagen og mandagen, og veilederen min sa at jeg skulle på svar senest "på onsdag". Jeg fikk det svaret i går, så jeg ble veldig usikker på om hun mente i dag eller neste onsdag. Hvis det var sistnevnte, ville det bety at jeg kanskje hadde rukket å sende henne ett utdrag til, før jeg skal levere skissen. Heldigvis viser det seg at jeg fikk tilbakemelding i dag. Har riktignok ikke åpnet e-mailen, for det får vente til morgendagen. Da er det igang igjen, og det er faktisk det nestsiste avsnittet, så jeg begynner å nærme meg slutten. Forhåpentligvis blir jeg ferdig med alle avsnittene i god tid til å få redigert ordentlig. Forhåpentligvis blir prosjektskissen godkjent, og jeg består eksamen. Det er rart, for omkring ti uker siden satt jeg og stusset på hvordan de neste to månedene skulle gå. Jeg har hatt mye på planen, både på skolefronten og mitt personlige liv. Og nå er jeg straks ferdig med de ukene jeg hadde gruet meg sånn til, og ting har gått bra. Dessverre er jeg ganske sikker på at så fort jeg er ferdig med prosjektskissen, så begynner jeg å grue meg til sju fulle uker med sommerjobb. Og dette er faktisk første gang sjefen har satt meg på vakt på bursdagen min. Det er nå jeg egentlig bare er nødt til å reise til Bali og "kjede" meg i et par uker, ta pause fra hverdagen. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar