fredag 4. mai 2018

Used to keep my picture posted by your bedside. Now it's in your dresser with the socks you don't like

Dagens forelesninger var faktisk ganske bra, og vi fikk til gode diskusjoner. Jeg foretrakk den første forelesningen grunnet ganske mye forskjellig, men det er uansett alltids vanskelig å følge med på siste forelesning når man har en full dag med forelesninger. I tillegg er det fredag. Klarte faktisk å glemme matpakken i morges, og det er første gang på utrolig lenge. Altså, jeg er ganske sikker på at det er første gang jeg har glemt matpakken i dette studiet. Den ene medstudenten min spurte om jeg hadde noe spesielt i matpakken, etter at jeg luftet at jeg hadde glemt den hjemme. "Å, nei! Jeg varierer ikke". Når det er sagt, så går det hovedsakelig i leverpostei disse dager, hvilket er annerledes for de som kjenner meg for ost og skinke. Etter skole, skulle jeg først levere en pakke. Men så viste det seg at jeg ikke kunne levere på den spesifikke matbutikken jeg hadde gått til nettopp for å levere pakken. Karen som jobbet der var helt ny, så han mottok egentlig bare pakken, også gikk jeg inn i butikken. Han så ut som et spørsmålstegn. Så jeg var ikke særlig overrasket da jeg stod og kikket på frukt, at han kom gående og henvendte seg til meg. Han forklarte at jeg måtte til posten istedet, og det forvirret meg, ettersom jeg har lest at pakken skal leveres på spesifikke steder. Som alle nyansatte som er litt sårbare, beklaget han veldig. Det blir litt sånn at man tar ting på sin egen kappe, selv om det ikke er ditt ansvar. Jeg klappet han på skulderen, og sa at det var helt i orden. Også gikk jeg for å finne favoritt-teen min. Dro innom min faste matbutikk, hvor jeg var sulten og bestemte meg for å kjøpe chili-pølser. Jeg elsker chili-pølser, og dere vet allerede at jeg elsker pølsebrød. Jeg kjøpte riktignok en liten pakke, og ikke engang min favoritt denne gangen. Det var i håp om at jeg ikke ender opp med å spise mye mer pølsebrød enn jeg bør. Men ja, jeg dro hjem og skrudde på ovnen. Mens jeg ventet, støvsugde jeg. I tillegg vasket jeg bordene i stua. Mams har allerede reist til Lynx og co, og det er først når foreldrene er fraværende, at det er best å rydde. For da forblir det rent over en lenger periode. Jada, hvis du tror jeg har denne ryddingen og vaskingen fra foreldrene mine, så er det egentlig ikke det. Planen var egentlig at jeg skulle sitte med prosjektskissen, men i stedet har jeg egentlig bare sett på video etter video på Youtube. Satte meg i sofaen for første gang på lang tid, også satt jeg med en kopp te. Jeg tok meg omsider en dusj, og nå har jeg faktisk åpnet dokumentet for prosjektskissen. Leste til og med igjennom litt forskning, så jeg er egentlig fornøyd med innsatsen. Skal gå og føne håret nå, gjøre meg klar til sengs. For selv om jeg har et senere fly i morgen, så ønsker jeg å prøve å opprettholde døgnrytmen. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar