søndag 27. mai 2018

This is the way you left me, I'm not pretending. No hope, no love, no glory. No happy ending

Jeg begynte plutselig å synge på Happy Ending av Mika, som jeg innimellom pleier å gjøre. Jeg elsker harmonier, og Happy Ending har mye av akkurat det. Jeg måtte gå på iTunes for å finne sangen, og jeg så at albumet kom ut i 2007! Så jeg bestemte meg naturligvis for å søke opp en spilleliste fra det årstallet, og deretter fra 2008. Nå hører jeg på sistnevnte, og det er så komisk å se alle sangene man har hørt på utallige ganger. I går ble jeg omtrent ferdig med avsnittet som jeg hadde planlagt å jobbe på. Jeg sier omtrent fordi jeg egentlig ikke vet hvordan resten av oppgaven blir før jeg har gjennomført de. Det kan jo godt hende at jeg må justere på lengde på det jeg allerede har skrevet. Men i morgen skal jeg prøve å lage en liten plan for de ulike delene jeg må skrive. Jeg klarte faktisk å ringe til fotobutikken i går, og det viste seg at bildene var ferdig fremkalt. Jeg hadde fått beskjed om at jeg skulle få sms, men det stod tydeligvis ikke det på lappen de hadde der. Det var en ganske stor lettelse å få vite at de ikke var mistet, selv om jeg egentlig hadde begynt å venne meg til tanken om at bildene var borte. Jeg ble ferdig i tide til å sette meg ute på balkongen for å se solnedgangen i går. Det fikk meg til å tenke på alle gangene jeg har satt meg ute til solnedgangen og hørt på River av Leon Bridges. Jeg hadde en periode hvor jeg gjorde det relativt ofte, og det er visst tre år siden nå. Altså, hvor går tiden? Da jeg pleide å høre på Mika for 10 år siden satt jeg liksom og spilte Runescape, og nå sitter jeg og jobber med en prosjektbeskrivelse for å gjennomføre en master. Det er helt sykt. I dag har jeg selvfølgelig ryddet, og det er nytt sengesett på sengen. Det er krepp, og det skal tilsynelatende være kjøligere, men jeg synes egentlig at krepp er varmere? Prøvde en ny rengjøringsspray til badet, men jeg synes den jeg har brukt hittil egentlig er bedre. Apropos ting jeg prøver for tiden: en ny fuktighetskrem. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg gidder å prøve engang, når jeg alltids synes at Origins Ginzing Energy Boosting fuktighetskrem er best. Så nå har jeg bestilt meg favoritten hjem, sammen med ansiktsoljen jeg elsker. Jeg klarte nemlig å søle ganske mye forleden uke. Også har jeg klart å søle omtrent hver gang jeg har vært ute og reist, fordi jeg glemmer å lukke den igjen ordentlig. Det er veldig surt når det koster over 14kr per milliliter. Når det er sagt så varer oljen i maaange måneder. Etter rydding og rengjøring, var jeg veldig varm. Så jeg dro på meg bikini og smurte meg inn i spf. Egentlig er det ganske sjeldent at jeg har på meg full bikini hjemme, for det går ofte i shorts. Men det var såpass varmt, og det føltes ut som om magen skulle brenne til tross for at jeg omtrent la et lag med solkrem over uten å smøre ut. Fargen på kroppen er absolutt ikke jevn, og som vanlig er det overekstremitetene som får farge, mens bena forblir ganske bleke. Når det er sagt, så er det ikke akkurat jevnt på overkroppen heller. Det ser ut som om jeg har dyppet hendene mine i selvbruning, mens jeg lot resten av armene mine være. Skjønner ikke hvorfor det er slik. Jeg leste en bok som jeg tenkte var lik den jeg leste på torsdag, men denne var virkelig klisje. Det er helt greit med klisjeer for meg, men synes det er fint dersom det viker litt fra en veldig forutsigbar plot. Jeg gikk inn litt tidligere enn jeg hadde tenkt, for jeg hadde fått nok av sola. Tok en dusj for å skrubbe av alt av solkrem, og avsluttet dusjen med kaldt vann. Det var helt sykt deilig, og jeg ble stående litt under strømmen av vann inntil jeg fikk dårlig samvittighet over eksessivt vannbruk. Jeg har skrevet mine ukentlige mål, og det ser ut til at morgendagen blir delvis dedikert til å gjøre ærender. Det er jo fint å komme seg ut av huset innimellom, og kanskje kjøpe litt mat også. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar