lørdag 19. mai 2018

would it be a sin if I can't help falling in love with you?

Går det an å bli lei av grillmat liksom? Tydeligvis. På nasjonaldagen stod jeg opp litt senere enn planlagt, og så på 17-mai toget fra balkongen iført joggedressen. Det var kjølig, og det var sikkert fint for alle som stilte opp i bunad. Jeg fulgte barnetoget i hovedstaden på tv-skjermen der jeg satt med te-koppen. Etterhvert fant jeg ut at jeg skulle gjøre meg klar for dagen, og fant faktisk frem en ull-cardigan fordi jeg syntes det var såpass kjølig ute. Broderen ankom huset rundt 13-tiden, og han begynte med grillingen mens jeg gjorde klar salaten. Jeg dekket bordet, og innen jeg var ferdig, var maten klar. Sist jeg så broderen skulle han reise til Portugal og begynne i ny jobb, så vi oppdatere alle hverandre om livet. Etter grillmat, serverte jeg dessert. Og jeg tilbød donuts til de som vil ha. "Er det ikke jeg som pleier å kjøpe donuts?" spurte broderen. Og jo-- jeg har jo egentlig aldri hatt en ting for donuts inntil han kjøpte med seg donuts til juletider. Nå har jeg omtrent spist to per dag, og jeg kan informere om at jeg ikke har trent på ukevis nå, så det er ekstra bra for kroppen. Broderen dro etter middag, mamma gikk ut i hagen da været hadde forbedret seg betraktelig, og jeg satte meg ned ved pulten på soverommet og begynte å transkribere. Det tok meg mellom 5-6 timer for å transkribere en samtale på 30minutter. Så det var mye arbeid, og jeg kjente jeg var ganske sliten på slutten. For å si det sånn kjentes det litt merkelig ut å sitte og gjøre skolearbeid på nasjonaldagen. Det er svært sjeldent at jeg gjør det, og neste år skal det nok være feiring som er prioriteten. Jeg må nå si at jeg var veldig fornøyd med å bli ferdig med transkriberingen på torsdagen, og jeg kjente at det transkriberte materialet faktisk var spennende å skrive om. Jeg ble motivert, faktisk. Det handler også litt om oppgavene i denne hjemmeeksamen kontra de siste jeg har hatt. Denne eksamenen består av flere oppgaver, men de er alle knyttet til det samme. Så det gjør at jeg i større grad kan skrive en sammenhengende tekst, hvilket er det jeg foretrekker. I går våknet jeg opp med ryggsmerter, og dog jeg har hatt et ømt bryst den siste uken, så tok det litt tid før jeg skjønte at menstruasjonen var igang. Den er nemlig en uke tidlig, og det er sjeldent at jeg har en tidlig menstruasjon. Men jeg synes det var et passende tidspunkt, hvor jeg uansett blir sittende inne i skyggen mens det er solskinn ute. Blir jo egentlig sittende inne og jobbe på pc'n de neste tre ukene, hvilket er lite fristende når det omsider er blitt fint vær ute. Forhåpentligvis forblir det fint når jeg er ferdig. I går fikk jeg masse baby-oppdateringer, og det er veldig gøy og merkelig å tenke på at både min belieber friend og min søster straks skal ha baby. Og det tror jeg handler om at verken av de har unger fra før av, så ingen av de har gått inn i den morsrollen ennå. Mens med Lynx, da hun fikk nr. 2 og nr. 3, var hun allerede mamma. Så det var liksom ikke så merkelig. Det blir jo utrolig spennende, og for tiden er visst Lynx og niesen på besøk hos Volla og Mog. Fikk en snap av at Volla trillet niesen i den nye vogna til Volla. Kan se for meg at hun er entusiastisk om å endelig få trille vogna si ute. I dag stod jeg opp relativt tidlig, og jeg tok faktisk oppvasken som en pause før jeg orket å starte på eksamenen. Syntes liksom at det ble for tidlig å skrive på oppgaven før klokken ti. Jeg er svært fornøyd med fremgangen hittil, og jeg måtte ta meg en pause for å se på det kongelige bryllupet. Jeg synes personlig at Meghan Markle er utrolig vakker, og jeg synes det var en vakker og klassisk brudekjole. Jeg ville ikke sagt at jeg er særlig tradisjonell, men jeg har absolutt en forkjærlighet for det klassiske. I skrivende stund tar jeg meg dagens to donuts før jeg går igang med skrivingen på ny! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar