tirsdag 1. mai 2018

Feeling good on my own without you, yeah. Got me speaking in tongues

Det er mai, og flaggene er reist. Jeg hadde på alarm klokken ni, og når den ringte, skrudde jeg på alarm til klokken ti. Gadd ikke å forlate sengen før tolv, til tross for at gårsdagen skulle være eneste fridagen min. For noen uker tilbake bestilte jeg litt ny hudpleie. Jeg tror at vennene mine tror jeg bruker sykt mye ansiktsprodukter, men om jeg skal se det i lys av en faktisk hudpleier, en ekspert, så mangler jeg en del steg. Når det er sagt, så er hudpleie veldig personlig, og det er en trial og miss for alle for å finne det som fungerer for de. Min personlige filosofi er hydrering og fuktighet. Det er det som har fungert for meg hittil. Uansett, jeg har vært fornøyd med nattrutinen min, men jeg følte noe manglet til morgenrutinen min. Trengte liksom litt ekstra hydrering, så jeg kjøpte meg en essence toner. Hensikten er å prøve meg på den koreanske trenden; 7 skin method. Jeg prøvde ikke sju lag i dag på morgenen, men de få lagene jeg prøvde var så sykt forfriskende. Førsteinntrykket er dermed positivt, men får se om inntrykket holder seg slik. Jeg ryddet soverommet og gangen i går, og det tok overraskende mye energi. Trodde liksom at jeg hadde sovet ut etter søndagen, men kroppen min er ikke vant til mengden alkohol, mengden sprell, og mengden sosial interaksjon. Før jeg begynte å rydde, så følte jeg meg såpass bra at jeg tenkte at vi godt kunne dra ut på byen igjen. Inntil jeg innså at jeg fortsatt var sliten da. Jeg bestemte meg likevel for å fullføre rengjøringen, i tillegg til å skifte sengesett så jeg kunne føle meg skikkelig vel i det jeg la meg nydusjet. Det var sykt deilig, og selv om jeg ikke er så glad for regn, så gjorde det antakeligvis søvnen bedre. Kanskje derfor det var så vanskelig å stå opp når jeg hadde planlagt? Hah. Det er flere ganger under helgen at jeg har hatt lyst til å si til flere av jentene at de bare skal skru på Love Myself av Hailee Steinfeld og skrike sangen. Det var spesielt til den ene romkameraten min som virket så usikker på seg selv utseendemessig. Vi hadde riktignok en liten prat om det, for jeg hadde nok ikke klart å ikke gi en pep-talk angående det. Det er så enkelt å idolisere andres kropper og kun se at gresset er grønnere på den andre siden. Men realiteten er at alle egentlig har noe de ikke liker ved seg selv. Du ser kanskje bare magen til den andre, for det er det du liker minst ved deg selv. Og de ser kanskje bare lårene til andre, for igjen; det er det de liker minst ved seg selv. Dette går jo også på det samme med at vi stadig skulle ønske vi var i deres sko, for de har tilsynelatende alt. Mamma undret seg over Avicii, for hun mente at han tilsynelatende hadde alt. "Hvorfor var han ikke lykkelig da?" spurte hun. Uansett hvor man befinner seg i livet, så vil man alltid ha problemer med noe. Det er selvfølgelig mer alvor i enkelte problemer enn andre, men vi er alle mennesker, og vi streber alltids etter noe mer. Enten om det er jobb, utdanning, penger, kjærlighet, utseende, etc. Jeg tror at når du først klarer å slutte å bry deg om andres meninger og forventninger, og du oppnår en form for selvaksept-- da står det bra til. Jeg har eksamen om eksakt to uker, og jeg reiser til Lynx og co til helgen. Hører riktignok rykter om at det er omgangssyke i heimen, så jeg er veldig skeptisk til å reise dit. Sist jeg hadde omgangssyke var nettopp på grunn av Lynx og co. Men tanken på kort hår trumfer nesten tanken på omgangssyke. Så jeg får se. Videre har jeg begynt å stresse med prosjektbeskrivelsen, fordi jeg er så redd for at den ikke blir godkjent. Hvor mye arbeid skal legges i den? Når skal jeg prøve å få til flere veiledninger? Det er liksom så mye som jeg ikke vil få svar på før jeg har kommet ordentlig i gang. Jeg lagde meg en timeplan for noen uker tilbake, bare for å planlegge hvordan jeg skulle legge opp ukene mine. For tre uker siden hadde jeg 3-dagers hjemmeeksamen. Deretter startet jeg på et nytt emne på skolen med obligatoriske øvelsesdager. Til helgen deretter, var det prøving av klær til bryllupet til Sugar og babyshower for min belieber friend. Mandagen og tirsdagen etter den helgen, også kjent som forrige uke, gikk til konsertene til Sam Smith og Niall Horan. Forrige uke var det jo også obligatoriske skoledager, veiledning til masteroppgaven, og deretter utdrikningslaget til Sugar. Denne uken skal jeg ha prosjektbeskrivelsen i fokus, dra på forelesninger, og deretter reise til Lynx og co. Neste uke kommer jeg hjem til flere obligatoriske øvelsesdager på skolen, og deretter har jeg et par dager som kun kommer til å gå til lesing til eksamen. Jeg har jo faktisk ikke dedikert noe særlig lesetid til den eksamenen, men forhåpentligvis går det greit likevel. Det er en to-ukers eksamen som tar utgangspunkt i en praktisk øvelse, så det blir nytt for min del. Jeg er jo nødt til å finne en person som kan brukes til den praktiske øvelsen, også håper jeg inderlig på at jeg blir ferdig litt tidlig. For om jeg klarer det, så kan jeg ha flere dager til å kun fokusere på prosjektbeskrivelsen. Det hadde vært veldig fint! Så når jeg har pratet om mine travle uker, så har det vært dette jeg har ment. Etter prosjektbeskrivelsen er levert og forhåpentligvis godkjent, har jeg en uke fri. Den brukes antakeligvis til å besøke Volla og Mog. Og deretter starter jeg på sommerturnusen min. Akkurat nå kjenner jeg at jeg helst bare har lyst til å reise tilbake til Bali, ha eksistensielle kriser og kjede meg i solen. Men, jeg skal ta meg litt å spise nå. Kanskje en is til dessert, og deretter åpne dokumentet med prosjektbeskrivelsen. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar