mandag 14. mai 2018

every now and then I'm drawn to places where I hear your voice or see your face

Jeg sendte en mail til veilederen min, spurte om hva som skjer dersom jeg ikke får godkjent prosjektskissen. Hensikten var å få et svar til spørsmålet om hva jeg skal gjøre dersom det ikke går. Finn det verste som kan skje, og forbered deg på at det kan skje. Jeg spiste nemlig lunsj med noen fra kullet som skal levere i år, og de fortalte meg at omtrent 1/4 skulle levere til fristen nå. Videre snakket de om antall i klassen, og at det hadde blitt redusert siden det var flere som ikke kom seg forbi prosjektskissen. Så det var litt sånn skummelt. Det er veldig frustrerende at jeg skal ha hjemmeeksamen nå, når jeg egentlig helst vil sitte med prosjektskissen. Men jeg er jo også nødt til å stå på eksamen for i det hele tatt komme meg videre. Eksamen blir utlevert i morgen, og heldigvis har Oyster stilt opp for den praktiske delen av eksamenen min. Morgendagen går antakeligvis til forberedelse til den praktiske delen, med mindre det blir flere mindre skriftlige oppgaver. For da kan jeg jo faktisk starte på de. Det har vært utrolig fint vær i det siste. Til og med på søndag ble det sol til tross for at det stod regn på værmeldingen. Jeg så at jeg faktisk ikke hadde skrevet mål for forrige uke, og det er faktisk den eneste uken jeg ikke har skrevet for siden jeg startet det hele. Jeg har glemt å skrive på søndager flere ganger, men jeg har alltids husket på det i løpet av uka. Men denne gangen glemte jeg det helt. Siden jeg hadde en svært produktiv lørdag med notatskriving (og deretter artig chat med kilo-gjengen mens jeg så på Eurovision), så hadde jeg egentlig lyst til å fortsette lesingen på søndag. Men jeg hadde bestemt meg for å ha total pause. Jeg innså at det jeg kanskje ønsket var å føle meg produktiv, så jeg begynte på hagearbeid. Fjerning av ugress, hvilket jeg egentlig synes er en drittjobb. Men innimellom så er det slike ting jeg ønsker å gjøre. Jeg satt bøyd over flere timer, og måtte naturligvis ta pauser for å se litt oppover. Vurderte faktisk å fortsette i dag, men jeg kjente at jeg var i ferd med å få blemme i går. Så i dag tok jeg pause fra hagearbeid, og i stedet skrev jeg litt notater til eksamen. Også har jeg lest ute i sola. Klarte ikke å sitte inne og gjemme meg fra sola når vi har hatt så utrolig lang vinter. Jeg har relativt mange føflekker på kroppen, så etter jeg har hatt på solkrem, tar jeg ekstra på føflekkene mine og unnlater å smøre det ut. Så i dag lurte mamma på om jeg var gal, da hun så at jeg hadde hvite prikker med solkrem på overkroppen. Synes det er vanskelig å si om jeg er forberedt på eksamen, fordi at det er en såpass annerledes eksamensform for meg, at jeg egentlig ikke tror jeg ville ha følt meg klar uansett. Her er dagens visdom fra en ny favoritt Tumblr

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar