fredag 22. november 2019

det var ikke meningen, jeg faller alltid for sånne som deg

Jeg fant dessverre ikke garnet i fargen jeg ønsket, og etter å ha vært i byen i femten minutter i en garnbutikk, snudde jeg og reiste hjemover. Det fine med turen var at jeg fikk kjenne på de ulike garnene fra garnprodusenten jeg hadde sett på, og det ble ganske klart for meg hvilken type garn jeg måtte gå for. Så nå har jeg bestilt garn over nettet, dog ikke i pistasjegrønn. Nei, den fargen må jeg legge fra meg. I og med at jeg ikke er skråsikker over fargen på garnet jeg har valgt, har jeg kun bestilt meg to nøste og nye rundpinner i størrelse som matcher garntykkelsen. Det er én mm tynnere rundpinner, så det blir muligens mer tidskrevende prosjekt. Men jeg har heldigvis relativt lang tid på meg, så det skal nok gå. Har aldri trodd at jeg skulle glede meg til å få garn i posten, men livet overrasker. Jeg reiste ikke rett hjem etter garn-letingen, men heller til mitt lokale senter for å starte julegaveshoppingen. Lurte litt på om jeg kanskje var litt tidlig ute, og var litt bekymret for bytteregler og sånt. Men seriøst, det er full julemodus på kjøpesenteret. Jeg ordnet fire gaver i dag, deriblant til broderen min og Mog. Kjøpte gavene på samme sted, og det må ha vært den tregeste personen som brettet klærne og la de inn i posen. Jeg fikk litt sånn flashback til Paris circa 2015, da jeg måtte stå i ulike køer inne på Longchamp på Champs-Élysées. Først valgte jeg veske, og stod i kø for å få en slags brikke som signaliserte hvilken veske jeg var ute etter. Deretter stod jeg i kø for å bytte brikken med varen, og tilslutt stod jeg i kø for å betale. Dagens hendelse gikk heldigvis hakket raskere, men jeez. I stedet for å bare gi meg posen, gikk han også rundt kassen for å gi meg den. Det skal sies at det var veldig mye fint i butikk da, og at jeg automatisk gikk bort til plagg jeg selv ønsket. Jeg elsker jo som regel herreklær. Julegavene jeg kjøpte i dag var sånne planlagte gaver jeg hadde skrevet ned i notatblokken min. Hadde riktignok ikke med notatblokken, og jeg ser jeg kunne ha kjøpt en planlagt gave til! Heldigvis gjenstår en måned. Dessverre er det fem-seks gaver som helst bør være kjøpt innen tre uker ettersom jeg skal ha de med i kofferten. Om bare alle kom med spesifikke ønsker ass, da er juleshoppingen så mye enklere. Men hvor er overraskelsene i det liksom?  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar