mandag 11. november 2019

And everywhere I turn, I return to the place where it hurts; to where it all began

Mørketiden er tilbake, og det ser ut til at snøen har kommet for å bli. Jeg som trodde den kanskje ville smelte igjen, og at solen ville titte frem igjen. Neida, istedet har vi kjøretøyene som måker snøen og omtrent asfalten av veien. Snø i seg selv er ikke særlig glatt, men når veiene blir måket, føles det ut som om det er preppet til mest mulig gli i et skiføre. Jeg går dermed som en gammel dame disse dager. Unntaket er visst når jeg skal rekke bussen. I går skulle jeg løpe for å rekke bussen, og halvveis av veien har varmekabler under slik at det aldri blir isete eller glatt på området. Den første halvdelen, derimot, var det glatt med snø. Så jeg løp sånn halvveis inntil jeg kom til asfalten hvor jeg virkelig kunne sette opp farten. Heldigvis ventet bussjåføren på meg. Jeg og Marble skulle nemlig se på Last Christmas i går, men vi ville først møtes for å spise middag på en indisk restaurant jeg fant via Google Maps. Forrige uke hadde vi nemlig forsøkt å dra på en indisk restaurant uten hell siden vi ikke hadde booket noe bord på en lørdagskveld. Denne gangen booket jeg bord. For å være et sånt random funn, så var det egentlig et perfekt sted. Koselig uten at det var fullt av mennesker, god service, og god mat. Jeg tror kanskje verken av oss var sånn veldig overveldet av filmen. Altså, begge grein. For vi er begge to personer som har lett for å grine. Men jeg ble på en måte litt skuffet. I det minste har jeg sett på relativt mange filmer den siste uken, og jeg så blant annet The Grinch med Benedict Cumberbatch som stemme og Winnie The Pooh med Ewan McGregor. Sistnevnte begynte jeg å grine av, og førstnevnte var mer morsom enn jeg hadde forventet. Det som kanskje var the highlight of the cinema experience, var at kinoen virkelig benytter salen sin. Det må være nytt, for plutselig brukte de taket som lerret for projektoren. De siste fire dagene har søvnen plutselig blitt sånn dårlig igjen; altså hvor jeg sliter med å komme meg i dyp søvn. Det føles også ut som om jeg ikke fysisk er i stand til å sovne før midnatt. Jeg har vært veldig sliten og trøtt i dag, og planen var i utgangspunktet å gjøre ryddingen og rengjøringen som skulle ha blitt gjort i går. Men jeg synes det er veldig vanskelig å være produktiv med en gang mørket dukker opp. Så jeg inngikk et kompromiss med meg selv; jeg har ryddet og støvsugd på soverommet og i gangen. I morgen skal jeg vaske. Resten av dagen i dag går forhåpentligvis til å lese en bok jeg har lånt av Sugar. Ønsket er å lese den ferdig innen lørdag når jeg ser henne igjen til julemiddagen. Med tanke på hvor mye fan fiction jeg leser, så bør det absolutt være mulig. Imidlertid kan det ta meg litt tid før jeg kommer meg inn i en bok, før jeg faktisk liker å lese den. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar