fredag 15. november 2019

No, I'm not digging gold. I'm not that kind of woman

Her er fargen på garnet som jeg har forelsket meg i. Bildet klarer ikke helt å vise fargen som er hakket mer levende i realiteten. Jeg strikker kun rett, og tenker kanskje at jeg skal piffe teppet opp med å hekle kanten hvis jeg får det til. Lo litt for meg selv da jeg kalte strikkingen min for intuitiv strikking i hodet. Søkte opp noen oppskrifter, men siden jeg ikke er en avansert strikker, så har jeg egentlig kun sett på antall masker. Jeg endte opp med 140 masker for å få ønsket bredde. Lagde i utgangspunktet 125 masker fordi jeg ikke hadde satt av nok garn, også strikket jeg kanskje to lengder før jeg skjønte at det ville bli fort kort i bredden. Det er et litt tidskrevende prosjekt jeg har tatt på meg, i og med at jeg oftest sitter og ser på Youtube mens jeg holder på. Men det gjør meg intet, istedet er det mer glede enn byrde. Spesielt fordi det er noe jeg ønsker å gjøre, fremfor noe jeg må eller bør gjøre. Jeg er fortsatt litt ambivalent til garnet, og hvorvidt jeg bare burde kjøpe et annet type garn som passer for mer sensitiv hud. Sannsynligvis kommer jeg til å bare gjøre meg ferdig med dette teppet i førsteomgang. Kanskje jeg strikker ett til. Får se hvor lang tid dette første tar meg. Oppgaven min denne uken har også vært å lese ferdig en bok jeg har lånt av Sugar. Jeg har lest ca. 1 kapittel hver dag fra mandag. I går var et unntak, hvor jeg bare fokuserte på strikkingen. Så jeg var nesten halvveis med boken, og leste ferdig resterende kapitler i dag. Jeg må innrømme at det kanskje ikke var riktig tid for meg å lese den boken nå, for mye av det lå ganske nærme det jeg har fordypet meg i til masteroppgaven. Og akkurat nå befinner jeg meg fortsatt i en sånn periode hvor jeg absolutt ikke kan ha noe med temaet å gjøre, med mindre det er snakk om jobb. Men sånn er det; jeg tror at det finnes ulike tider for når noe informasjon er riktig å motta for ulike individer. Slik at det en person brenner for, som kanskje føles helt naturlig og opplagt for den personen-- ikke nødvendigvis vil gjøre det for en annen. Men kanskje de er mer åpne for informasjonen om to måneder, ett år, etc. Uansett, jeg sov i nesten syv timer i strekk i natt. Du aner ikke hvor glad jeg var da jeg våknet, selv om det var ganske tidlig. Var både glad og forvirret, fordi jeg hadde en ganske livlig drøm om at 1D hadde gjenforent med alle originalmedlemmene. I drømmen hadde jeg en diskusjon om Zayn med en barndomsvenninne som jeg ikke har sett på sikkert et tiår. Det tok meg litt tid før jeg skjønte at det var en drøm og ikke en realitet. Grunnen til at jeg har drømt om en gjenforening, er nok fordi jeg så et bilde av Niall og Louis sammen før jeg la meg. Det gir ikke mening når jeg tenker på det nå, i og med at alle driver og gir ut solomateriale for tiden. Men det gav absolutt mening i drømmen, for det var visst bare en prelude til at de gav ut en singel sammen. Nå må jeg nesten ordne meg litt mat før jeg hopper i dusjen. Har hatt en suksessfull treningsøkt, dog jeg har måttet ta av meg treningstightsen som føltes litt for stram ut for magen. Er det donutsene jeg har spist mon tro? 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar