lørdag 9. november 2019

would it be okay if I came home to you?

Nå som jeg har valgt å ta meg fri i to måneder, er jeg litt redd for at jeg ikke klarer å ikke ha noe å gjøre. Dagene fylles fort opp med gjøremål, møter og ærender. Hodet tenker konstant på det neste jeg bør eller kan gjøre. Det er vanskelig å avvenne seg den måten å tenke på, når det vanligvis er livet mitt. Istedet håper jeg at disse to månedene kan lære meg til å leve litt mer i nuet, og ha fokus på det jeg gjør der og da. På onsdag reiste jeg til Oyster. Jeg kom hjem til henne før hun selv kom hjem. Det var nemlig iskaldt ute, og jeg orket ikke tanken på å gå rundt på senteret å vente heller. Men jeg har liksom et forhold til familien hennes uansett. Så det første jeg gjorde etter å ha kommet inn, var å legge smøret jeg hadde kjøpt inn i kjøleskapet. Deretter stod jeg ved mormoren som hadde en facetime med hennes yngste datter. Så jeg pratet litt med henne, og hun oversatte i gjengjeld noen av de tingene hennes mor/mormoren til Oyster sa til meg. Etterpå plasserte moren til Oyster meg i en stol foran peisen, og vi hadde en catch-up. Det går som regel litt tid før jeg og Oyster henger sammen, og det samme gjelder da hennes familie. Så det blir som regel litt catching up to do med alle sammen. Omsider kom Oyster hjem fra jobb, hangry og klar til å spise. Jeg hadde en catch-up med henne også, og fikk litt innsyn i jobben hennes. Det gjorde meg veldig takknemlig for at jeg har fri for tiden. Også gjorde det meg litt nysgjerrig på om enhver jobb kommer med byrder. Det høres jo ut som en selvfølge, men isåfall lurer jeg på om jobber kan sammenlignes i hensyn til byrdene som oppleves. Vi avsluttet kvelden med å se på litt tv, hvor alle søsknene samlet seg i sofaen og så på Huskestue. Det var vel første gang noen av oss reellt hadde sett serien, og vi forsøkte å svare på spørsmålene som ble stilt. Tilslutt ble jeg kjørt hjem av Mars, med Oyster i baksetet. Det er første gang jeg har sittet på med Mars, så det var artig. Torsdag brukte jeg på å gjøre ting i husholdet; vasket sengetøy, lagde paideig, etc. Jeg holder på med research på julemat, i og med at jeg og Marble har planlagt ulike retter til julemiddagen som skal holdes for kilo-gjengen neste uke. Jeg prøvde eksempelvis en type julepølse, som jeg egentlig har strøket fra listen. Det var en helt grei pølse som jeg ikke tror vil bringe noe nytt på bordet. Jeg er vant til å spise en spesifikk pølse til jul, men jeg googlet den, og det viser seg at typen kun begrenser seg til hjemstedet mitt og omegn. Så det var kjipt, for jeg rekker nok ikke reise dit og kjøpe med meg til julebord med jentene. I går møtte jeg Sugar på en sånn type cafè som er veldig Instagram-vennlig. Jeg spiste ostekake og en acai-bowl. Sistnevnte var nok ikke det beste valget, i og med at det var såpass kaldt. Men jeg spiser tydeligvis kun acai-bowl i november. Vi ble sittende i en stund, før blæren til Sugar førte til at vi måtte bevege oss. Tok trikken videre til sentrum, hvor vi gikk på do og Sugar deretter forelsket seg i all julepynt vi så. Det var et øyeblikk jeg trodde hun tullet, for jeg har aldri sett henne slik i forbindelse med julepynt. Men hun var helt seriøs. Jeg er personlig veldig glad i pynt til juletreet selv, men jeg har ikke sett maken til hennes entusiasme. Det var veldig komisk, og jeg skulle ønske jeg kunne ha sett reaksjonen hennes til julebutikken på Liberty i London. Vi gikk en rask tur innom Zara, slik at jeg kunne få se kåpene som var tilgjengelige. Jeg er ikke særlig glad i den Zara'en vi var på, og jeg tror faktisk jeg aldri har kjøpt noe derifra. Vi dro ihvertfall tomhendte fra butikken, og tok trikken bort til Sugar. Vi spiste en sen lunsj, og hang generelt. Det er lenge siden jeg har vært med Sugar alene, men det er alltid like hyggelig når det skjer. På en måte føles det ut som om vi automatisk går tilbake til hvordan vi pleide å være for x antall år tilbake. Samtidig er det veldig klart at vi har vokst opp en del. Sugar skulle på trening, så hun fulgte meg essensielt til bussen min fordi den var på vei til treningssenteret hennes. Jeg måtte løpe da bussen kom, selv om jeg nettopp hadde sagt til Sugar at jeg nektet å løpe. Det hadde nemlig snødd hele dagen, og selv om jeg hadde på vintersko, var det fortsatt glatt. Og apropos vintersko; jeg er så fornøyd med kjøpet og tidspunktet jeg kjøpte de. I dag startet jeg dagen med å strikke ferdig en liten gryteklut. Prøver å øve litt på strikkingen, fordi jeg plutselig fant ut at jeg hadde lyst til å prøve meg på et nytt babyteppe til Volla. Det er vanligvis hun jeg går til når jeg skal ha hjelp med strikkingen, så det blir spennende å se hvordan det går. Skal dra og se litt etter garn til neste uke. Jeg startet i utgangspunktet på å lage mushroom wellington i går. Men det ble for sent, så jeg stekte bare ferdig innholdet i går. Og i dag ordnet jeg paideigen, som hadde behov for litt arbeid. Det var et øyeblikk jeg trodde jeg bare måtte kaste deigen, og jeg var så skuffet! Dette er liksom også en del av min research på julemat. Heldigvis gikk det seg til, selv om deigen tilslutt ble overarbeidet. Jeg er fornøyd med resultatet, og papsen var veldig fan. Er imidlertid ikke helt sikker på hvorvidt jeg synes den skal inkluderes til menyen til neste uke. Får diskutere det med Marble i morgen, når vi skal se på Last Christmas sammen. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar