mandag 18. november 2019

I know, you know, we know, we weren't meant for each other and it's fine. But if the world was ending, you'd come over right?

Vel, julemiddagen ble en suksess. Dog vi var ganske mye mer stresset enn forventet. Marble forsovet seg litt, så jeg kom senere. Det var sånn ekkelt vær, hvor det snødde det som essensielt ble til regn så fort det rørte noe varmt. Så jeg ble naturligvis klissvåt. I tillegg hadde jeg rukket å bli sulten innen jeg kom til Marble, så vi tok oss litt tid for å spise. Så skulle vi handle før vi faktisk startet med matlagingen. Marble måtte løpe tilbake til butikken èn gang mens vi styrte på. Ellers kjøpte heldigvis Sugar med seg saus som vi ikke fikk til å lage. Det føltes ut som om en typisk sånn shindig hvor jeg gjør ting jeg i utgangspunktet ikke kan. Vi lagde heldigvis ikke så kompliserte retter, så det var veldig greit. Mye av det handlet i utgangspunktet bare om oppvarming, men jeg styrte på med vegisterkaker som jeg aldri helt klarte å bli fornøyd med krydringen til. Jeg er sikker på at jeg spiste en hel vegisterkake bare i smakingen jeg gjorde. Ble også såpass fokusert på matlagingen, at jeg ikke klarte å si ordentlig hei til jentene da de ankom. Men det var deilig å endelig sette seg ned og spise, selv om jeg følte meg mett på null komma niks. Det er nesten litt sånn irriterende når du faktisk har lyst til å spise mer, men egentlig er mett. Et luksusproblem, såklart, men jeg dyttet i meg litt mer selv om jeg sannsynligvis hadde nådd grensen min allerede. Det ble et par glass vin og punsj. Videre ble det diverse dessert, og det var såpass mye at jeg og Marble ikke gadd å lage den planlagte desserten. Tror Marble endte opp med svært mye rester. Vi bevegde oss bort til sofaen, og snakket videre. Det er tross alt nesten et år siden hele kilo-gjengen har vært samlet, så det har vært et behov for en catch-up. Trodde riktignok ikke at det skulle var så lenge som det gjorde da, men Kiwi reiste hjemover i 23-tiden fordi hun måtte rekke siste tog. Resten av oss ble sittende til halv to før min belieber friend omsider sa at vi måtte dra. Jeg hadde nemlig spurt om å sitte på bort mot henne, i og med at jeg skulle ta bussen fra busstopp nærme henne. Marble og jeg hadde egentlig tentative planer om å dra ut, men jeg spurte hva hun tenkte rundt midnatt. Jeg sa vel egentlig at det hadde blitt såpass sent allerede, også tror jeg nok at vi to var ganske trøtte. Altså, hele gjengen var trøtte halv to spesielt. Jeg tok bussen hjem, og var hjemme rundt tre-tiden. Og selv om jeg var sliten, bestemte jeg meg for å strikke en rekke før jeg sovnet. Oh yes, strikking for life. Men, seriøst, det var veldig hyggelig å samles igjen alle sammen. I går var jeg relativt sliten og bestemte meg for å bare bruke hele dagen til å strikke. I dag derimot, har jeg gjort ryddingen og vaskingen. Skal også faktisk trene litt i dag, selv om jeg ikke helt føler for det akkurat nå. Det er endelig bestemt hvor alle i familien min skal feire jul, så i år feirer Lynx og co sammen med Volla og Mog. Resten av oss blir her. Tror at hvis jeg hadde vært et par år yngre, så hadde jeg blitt litt lei meg, i og med at det som egentlig er kjernefamilien min begynner å vokse opp og fra hverandre. Men nå er det nesten litt lettende, fordi det betyr vi unnslipper å ha mange ekstra i hus. Også er det litt deilig å ikke være omringet kidsa hele tiden også. Jeg og mamma skal riktignok en tur til Lynx og co i desember, hvor vi skal være barnevakt for trioen en natt. Blir spennende å prøve å legge gjengen. Også er jeg nødt til å prøve å ordne alle julegaver innen da, slik at jeg kan ha med meg alt bort dit. Har foreløpig kun bestilt meg håndbagasje, så det blir spennende å se hva jeg faktisk får med meg da. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar