søndag 7. februar 2021

I know I'm always in my head. Some things, they must be said

Følte meg plutselig litt melankolsk i går kveld, nesten litt som om jeg var lost uten mål til å veilede meg. Jeg har jo absolutt det, men jeg innså at jeg kanskje trengte en fresh start. Søndager er slutten på uken, men samtidig er det dagen jeg alltid (utenom arbeidshelgene mine) vasker og rydder, gjør klart for en ny uke. Jeg har gjort det i dag, men jeg brukte også litt tid på å rydde i skapene mine. Det er for tidlig for en vårrengjøring egentlig, men på vintertiden bruker jeg egentlig ganske lite av klærne mine. Det går mest i det som er varmest fremfor det som er finest. Så jeg ryddet bort et par plagg som aldeles ikke tilhører denne årstiden. Men jeg ryddet også bort et par få plagg som jeg skal donere. Mye av det har faktisk blitt for lite til meg. Jeg har også bestemt meg for å donere min trenchcoat. Den er utrolig fin, men litt for formell for min smak. Også er den blitt litt for trang for meg, slik at jeg ikke kan bruke den med noe som er tykkere enn en tynn merinoullgenser. Jeg har tenkt på å gi den bort i over ett år, så nå var det på tide. Det er mye jeg har gitt bort over årene som jeg trolig kunne ha solgt og tjent en del penger på, men jeg er for lat til hele prosessen det innebærer. Jeg brukte litt tid på å organisere klesskapet i gangen litt bedre, og jeg er veldig fornøyd. Det er mer funksjonelt og jeg følte jeg fikk en oversikt over tingene jeg eier. Skapet brukes mest som lagringsplass for klær og tilbehør som tilhører andre årstider og ting som jeg ikke bruker så ofte (turtøy). Så det er ikke noe jeg bruker særlig ofte. Men skapet fungerer også som generell lagringsplass og lagrer eksempelvis mine gamle fagbøker, mitt nye servise, annet interiør, min gamle laptop, etc. Når jeg tenker på det, så tror jeg at jeg skal ordne meg et stort nok minnekort eller en harddisk så jeg kan få overført bildene og andre eventuelle filer fra den gamle laptopen. For jeg tror absolutt at det er på tide å bli kvitt den. Uansett så er jeg veldig fornøyd med dagens innsats, og jeg føler meg litt mer optimistisk i dag. Det er mye raskere å strikke med det nye garnet mitt, men jeg kjenner at jeg likevel er litt utålmodig. Jeg gikk selvfølgelig for en grønnfarge igjen, fordi jeg tydeligvis elsker grønt. Også er det en alpakka-blanding, hvilket jeg aldri har strikket med før. Jeg eier vel egentlig ingenting med alpakkaull, for det er sånn type ull som jeg i utgangspunktet synes er upraktisk og vanskelig å vedlikeholde. Men det skal bli et skjerf, og skjerf er kanskje det plagget i garderoben min jeg gjør minst vedlikehold med. Så forhåpentligvis går det greit. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar