søndag 28. februar 2021

We don't define each other. Stand on your own, be a pillar

Hadde en veldig fin dag med Marble i går. Gikk for å ta toget bort til henne, og jeg fikk endelig brukt den nye kåpen min. Har nok kunnet bruke den i et par uker, men den er beige og lang. Forrige uke klarte jeg jo å gå i litt søle som havnet ganske høyt opp på buksene mine. Så mens det har vært så slapsete ute, har jeg ikke akkurat hatt lyst til å bruke kåpen ute. Har ikke vært i byen på fire måneder, og det var rart hvor uvant det var med de høye støynivåene. Vi hadde en liten catch up hjemme hos Marble, før vi gikk oss en tur på rundt to timer. Hadde på vinterskoene mine som ikke akkurat er tursko, så jeg fikk tre blemmer. Den ene blemmen på oversiden av stortåen min har sprukket og har tendens til å svi, mens de andre blemmene er plassert på undersiden av føttene mine. Blemmer er egentlig ett litt merkelig konsept, men det er vel egentlig bare en påminnelse på at jeg kanskje skal kle meg litt mer passende neste gang. Når det er sagt, så var gåturen en halvveis spontan avgjørelse. Jeg nevnte min lokale indiske restaurant, noe som førte til at Marble foreslo at vi skulle spise på "vår" indiske restaurant i byen. Vi oppdaget den i forbindelse med et ønske om å spise indisk i forkant av å dra på kino. Den ligger liksom litt bortgjemt noe som gjør at det aldri er overfylt, service er bra og maten er også veldig god. Spesielt de ulike typene naan de serverer! Vi ble sittende ganske lenge og snakke før vi dro. Ventetiden på tog ble litt lenge da det ene var veldig forsinket, også bestemte jeg meg også for å vente i en halvtime på bussen som går til huset mitt fremfor å ta en annen buss som innebærer en 10-minutters gåtur hjem. Jeg orket rett og slett ikke å gå noe særlig mer, og jeg hadde uansett ikke noe hastverk. I dag har jeg ryddet og vasket. Jeg ryddet i mine gamle skolenotater, og jeg fikk kastet ganske mye. Heldigvis har jeg digitalisert de fleste av notatene mine, men jeg har en notatbok om sykdomslære og farmakologi som er skikkelig bra. Det er nesten så jeg ikke helt stoler på at det er egne notater, fordi jeg vanligvis ikke skriver så gode notater. Så den har jeg valgt å beholde. Regelboken min for matte har jeg også valgt å beholde. Aner ikke om jeg noen gang vil ha behov for fremgangsmåten på å regne ut brøk igjen, men jeg har i hvert fall muligheten. Det føltes veldig deilig ut å kvitte meg med såpass mye papirer. Det føles jo ut som om våren har kommet og at vårrengjøringen er i gang. Har skiftet sengetøy i dag, og jeg gleder meg til å legge meg i sengen nydusjet! Nå skal jeg få ordnet med oversikt over forbruk for februar. Alt i alt har det vært en skikkelig fin måned. Litt usikker på hva mars har å tilby, men håper naturligvis også at måneden blir bra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar