lørdag 6. februar 2021

they're hating, they're waiting and hoping I'm not enough

Jeg ble overrasket med to pakker i posten på torsdag. Det er jeg som har bestilt de altså, men den ene pakken skulle egentlig vært sendt til mitt faste utleveringssted. Så det var jo hyggelig. Ellers ankom pakken min med servise på postkontoret i går, men jeg orket ikke å hente den da. I stedet hentet jeg den i dag, og det var en fin dag å gjøre det på. Solen skinte og det var varmere enn det har vært den siste uken. Hadde tatt med meg en IKEA-pose, fordi jeg antok at det kanskje var en stor pakke. Og jada, Den gikk akkurat oppi posen, men på en måte at det ikke var noe behagelig måte å bære posen på. Pakken veide åtte kilo, hvilket jeg synes er håndterbart om vekten kan bæres på en ergonomisk måte. Det gjorde det ikke med pakken, så det har tatt to timer for at armene mine skulle slutte å riste. Skal absolutt betale for hjemlevering neste gang. Heldigvis var det ingen tallerkener eller skåler som var knust, så det var jeg veldig fornøyd med. Etter all research jeg gjorde forrige uke, endte jeg opp med serien Lake av House Doctor. Jeg var ganske bestemt på serien Nordic Sand av Broste Copenhagen en stund, før jeg oppdaget Lake. Når jeg sammenlignet de, så innså jeg at jeg likte fargen til Lake som var litt mer brun/beige. Nordic Sand så ut til å ha litt mer blåtoner i seg, og selv om favorittfargen er blå, så ønsket jeg ikke et blåfarget middagsservise. Anyway, jeg elsker skålene som er avbildet. Tallerkene er nesten uniforme i form, noe som i mine øyne gjør de litt mindre sjarmerende. Skålene derimot, er ganske varierende. Og fremfor runde (som jeg er vant til), er de ovale. Jeg er uansett veldig fornøyd og ser frem til å bestille resten av middagsserviset. Arbeidsuken min er over, og jeg kjente veldig på det i går. Jeg sov igjen i ti timer, også følte jeg meg ganske dritt. Sliten, hodeverk og økt hoste. Jeg har observert at jeg har tendens til å hoste mer desto dårligere jeg føler meg. Ble spurt om å jobbe ekstra, men jeg kjente at det ikke var et særlig klokt valg. Og ja, jeg hadde absolutt ikke lyst til å dra å hente pakke i går heller, når jeg var så sliten. Så ja, det er litt sånn frustrerende med formen fortsatt. Men samtidig så kjenner jeg at det er bedre enn arbeidshelgen jeg prøvde meg på. Så jeg er lett optimistisk, selv om det ser ut til å være en langsom reise. Har nettopp oppdaget cellophane av FKA twigs. Sangen og musikkvideoen er noe av det tristeste, sårbare og fine jeg har sett. Har ikke hørt så mye på FKA twigs før, og ut ifra det jeg faktisk har hørt, er det ikke helt min smak. Men akkurat cellophane føltes ut som mer enn bare en sang. Det har vel noe med at første gangen jeg hørte sangen var da jeg så musikkvideoen. Anyway, i en av pakkene jeg mottok på torsdag var det nye strikketøyet mitt. Så jeg skal bruke resten av aftenen til å strikke. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar