tirsdag 16. februar 2021

you always smile, but in your eyes your sorrow shows

Jeg må ærlig innrømme at jeg føler meg veldig ferdig med vinteren nå. Men det er også først nå at jeg satte meg ned og gjorde vedlikehold på vår- og sommersko før jeg pakket de bort. Det har vært relativt kaldt ganske lenge nå, og selv om det er veldig deilig å pakke meg inn i dunjakken min, så hadde det vært fint å kunne bruke andre jakker også. Heldigvis har det begynt å bli litt mildere, og det ser ut som om det skal fortsette i den retningen foreløpig. Det gikk fint med nettene mine, de var ganske rolige egentlig. Hadde riktignok en pasient som trengte observasjon en gang i timen, så det ble jo litt arbeid. Men samtidig var det bare fint, for jeg har tendens til å bli rastløs hvis det ikke er noe å gjøre. Jeg la igjen litt sjokolade og godteri samt en lapp til kollegene mine som har tatt den siste nattevakten for meg. De ble veldig glade, og jeg har nesten glemt hvor fint det er å overraske mennesker med sånne små ting innimellom. Ja, du har jo disse typiske dagene (jul, bursdager, etc) hvor man gir gaver og slikt, men det er jo ekstra hyggelig å motta noe på en dag som er helt vanlig. I går ryddet jeg soverommet, skiftet sengesett. Orket ikke å vaske, så jeg gjorde det halvveis i dag. Jeg har litt problemer med å snu døgnet igjen, så jeg har lagt meg klokken tre på søndag, to i går og i natt håper jeg at jeg får lagt meg klokken ett. Jeg har heldigvis kveldsvakt i morgen, så det går fint. Men så har jeg selvfølgelig dagvakt dagen etter. Det ordner seg, jeg klarer meg med litt dårligere søvn innimellom. I går fikk jeg endelig laget pølsegryten jeg har hatt på planen, også måtte jeg ordne opp i et par greier for foreldrene mine. Nå har det gått et par dager siden jeg sist strikket på skjerfet mitt, så det skal jeg gjøre nå. Jeg som trodde jeg skulle være ferdig med de garnnøstene jeg har før februar var ferdig, men nå ser det faktisk ut som om jeg først blir ferdig mot slutten av måneden. Så da kan det hende at jeg først skal kjøpe nytt garn neste måned. Må si at årets februar har vært en ganske bra måned hittil. Det er alltid fint med en litt kortere måned etter en tilsynelatende lang januar. Nei, nå føler jeg meg optimistisk, og det er en fin følelse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar