mandag 22. februar 2021

Kan æ få si det va du som ga mæ viljestyrke? Æ ser dæ i alle ting, ser dæ i alt som fær forbi

Det er mørkt ute, det er mandag og jeg har sovet tre timer etter nattevakten. Likevel er jeg strålende fornøyd akkurat her og nå. Jeg har fått vasket, noe som hadde stor betydning for hvor fornøyd jeg er nå. Videre så blir jeg stadig så overrasket over hvor fine og omtenksomme kolleger jeg har! Nattevakten min har gått bra, men jeg satt fastvakt og det var ganske utfordrende å holde meg våken. Det gikk heldigvis. På slutten av vakten var pasienten min i dyp søvn, så jeg tok sjansen på å gå ut av rommet og hjelpe kollegene mine. Det var nesten fult på gangen, og jeg hjalp med å ta i mot en ny pasient som hadde en veldig positiv innstilling. Kanskje det også smittet over til den følelsen jeg sitter med nå? Det viser jo kanskje hvor lite som egentlig skal til for å inspirere andre. Jeg håper inderlig at jeg klarer å legge meg litt tidlig i kveld, slik at dagvakt i morgen ikke blir alt for vanskelig. Jeg har bestemt meg for å returnere jeansene jeg kjøpte forrige uke-- jeg visste jo egentlig allerede før jeg kjøpte de at det ikke var et klokt kjøp. Tenker jeg skal gjøre det etter jobb i morgen eller på onsdag. Nå skal jeg strikke mer på skjerfet mitt, før jeg tar meg en dusj. Også skal jeg selvfølgelig nyte humøret mitt. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar