lørdag 20. februar 2021

Just you and me up on the roof. Didn't have much, but yeah, we did it

Det som er kjipt med disse mildere dagene er at solen har bestemt seg for å være fraværende. Men jeg er uansett glad for en pause fra kulden. I går gikk jeg innom kjøpesenteret etter jobb, og jeg hadde mine øyne på et par bukser som jeg har forelsket meg i. Dessverre var den ene størrelsen for stor, og den andre for liten. Så jeg endte vel egentlig opp med å kjøpe ting jeg egentlig ikke trengte. Kjøpte et par jeans som er utrolig fine, men størrelsen er egentlig litt for liten. Størrelsen som var større er for stor, så det er akkurat det samme problemet som buksene jeg prøvde på. Jeg så også noe undertøy i grønt som jeg ikke klarte å si nei til. Dagen før hadde jeg tatt på meg en bh som føltes så utrolig trang og ubehagelig ut, så jeg skiftet til en bralette. Og forskjellen på komfort er så himla stor, og det var kanskje en av de mange grunnene til at jeg ikke klarte å ha noe viljestyrke. Tror dessuten at kjøpetrangen var så stor etter at kjøpesenteret har vært stengt i et par uker. Jeg kjøpte ganske mange andre ting også, men heldigvis var det ting som jeg hadde behov for. Det var bare ikke planen å kjøpe de i går (f.eks. konvolutter, tannbørster). Jaja. Det er mulig at jeg rett og slett gjorde mange emosjonelle valg i går, for da jeg kom hjem fikk jeg naturligvis mensen. Kom litt tidligere enn forventet, og det var mer av den smertefulle typen. Hadde ganske vondt i ryggen mot kvelden, men jeg hadde vel kanskje de verste smertene mens jeg sov. Og da er det jo egentlig greit. Mye smerter betyr vanligvis bare mer kramper hyppig, som igjen betyr en kortere menstruasjon. På torsdag mottok jeg endelig pakken med resten av middagsserviset mitt. Jeg var så trøtt etter jobb at jeg faktisk sovnet. Aner ikke hvor mange minutter eller timer det var, for jeg husker ikke tiden jeg sovnet. Men jeg ble vekket av en telefon fra posten som sa ifra om at de var på vei med pakken. Jeg hadde en litt lang samtale med karen angående oppkjørselen vår som aldeles ikke har plass til en stor van. Jeg bestemte meg for å gå ut for å måke snø mens jeg ventet. Telefonen ringte igjen, og karen sa at han var litt forsinket grunnet noen problemer. Ingen problemer svarte jeg. Tusen takk, sa jeg da jeg fikk pakken. Det var nesten litt komisk fordi jeg både hørte over telefonsamtalen og så på han in real life, at han ble så overrasket over min takknemlighet. Ja, jeg har jo betalt for at han skal komme å levere pakken, men jeg hater når mennesker oppfører seg på en måte hvor de føler at de har rett til eller krav til visse ting. Ser det på jobb hele tiden, hvor jeg ofte føler at jeg jobber innen service. Uansett, så er jeg veldig fornøyd med å ha fått asjettene og resterende av bollene mine. Har virkelig gledet meg til fri denne uken, og nå koser jeg meg med strikking og maltesers. Hadde ett lite øyeblikk hvor jeg ble skikkelig sinna på grunn av Microsoft Office som plutselig bestemte seg for at de ikke ville fungere. Og det er jo kjipt når jeg faktisk bruker Word og Excel veldig hyppig. Jeg fant heldigvis ut av det, men det var absolutt irriterende. Nå har jeg faktisk brukt over en time på å se over skattekortet til mamma, og det er trolig noe som er feil. Men jeg er ikke klok på hvordan fond o.l. påvirker formue og hvordan skattereglene er i hensyn til det. Jeg er heller ikke klok på skatt for eiendommer, når mamma også eier en sekundærbolig. I og med at det ikke er mitt skattekort heller, så vil jeg ikke akkurat bare gjette meg frem. Broderen skal se på det i morgen, og kanskje til og med Volla. Nå skal jeg gå og prøve meg på tofu-oppskriften! Forhåpentligvis blir det godt, slik at jeg kan lage tofu litt mer. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar