mandag 1. februar 2021

could be my suspicion, maybe I'm just out here overthinking

Det er nå litt over tre uker siden jeg først kjente på de første symptomene på covid-19, og jeg tror virkelig at jeg nå er på bedringens vei. Mot midten eller slutten av forrige uke, så begynte jeg å sove mindre og dårligere. Det er nok rart å tenke på det som et tegn på at jeg beveger meg mot bedring, men det er jo det som er normalen for meg. Å sove ti timer hver natt, derimot, det er svært unormalt for meg. Jeg har fortsatt en hoste som dukker opp innimellom, også er luktesansen kommet tilbake, men den føles bedøvet. Uansett tolker jeg alt dette som positive tegn, og jeg håper at jeg kan sette en foreløpig endestrek for covid-19 nå, for jeg har jo vært bekymret for at jeg skulle ende opp med langtidsbivirkninger. Men ja, jeg lukker døren til januar som for min del var en kjip måned. Forhåpentligvis er februar en langt bedre måned. I går vasket jeg og ryddet som vanlig, skiftet sengetøy og laget meg også oversikt over forbruk i notatboken min. Lager jo det egentlig kun i excel, men jeg prøver å være ganske intensjonell med pengeforbruket mitt i år. Det har gått fint så langt, men det gjenstår elleve måneder. Ut ifra mine tendenser, så kommer jeg garantert til å skeie ut innimellom. Men jeg synes det likevel er viktig å prøve. Når det er sagt så har jeg brukt de siste fire dagene på å undersøke ulike serviser. Det er absolutt ikke nødvendig for meg å kjøpe akkurat nå på dette tidspunktet i livet mitt. Samtidig ser jeg at hvis jeg ønsker et mest mulig kuratert hjem, så kan det være greit å begynne å investere i et par ting allerede nå. Jeg kunne argumentert med at de pengene kunne gått til sparing, men jeg tillater meg selv alltid litt penger til "unødvendig" forbruk også, for det må jo finnes en balanse mellom sparing og forbruk (og investering). Det er kjempefint å arbeide for fremtiden, men livet er jo også nuet. Så ja, de pengene jeg kanskje hadde brukt til klær og hudprodukter denne måneden går i stedet til servise. Det er kanskje litt dårlig planlagt i og med at jeg har vært sykemeldt mye av januar, og derfor aner jeg ikke hvordan lønnslippen kommer til å se ut, og om jeg i det hele tatt får en samlet lønning. Det er trolig noe jeg bør sette meg inn i. Uansett, jeg har som nevnt brukt de siste dagene på å undersøke servise. Jeg har likt tallerkener og asjetter med forhøyede kanter i mange år nå, og jeg trodde absolutt at det var det jeg skulle gå for. Men vi har et par hjemme, og jeg ser at de er litt upraktiske i hensyn til muligheten til å stable de. Jeg kan også se for meg at de er vanskelige å plassere i en oppvaskmaskin. Så ja, den praktiske delen av meg vant. Fant ut at jeg er veldig stor fan av sånne "rustic" serviser. Det er noe sjarmerende med tanken på at ting er håndlaget og at farger og former kan variere litt. Det er vel en påminnelse på håndverket som ligger bak. Jeg har stått mellom et par ulike merker og ulike priser. Du kan jo absolutt få "looken" for rimeligere, men mitt servise er noe jeg ønsker å beholde i ganske mange år. Så da tenker jeg at det er veldig viktig at man faktisk velger det man virkelig ønsker. Det var i hvert fall det jeg gjorde, og jeg bestilte meg hjem et par tallerkener og skåler. Prøver å fordele kostnaden litt, så resterende av serviset får jeg bestille i mars. Jeg kommer dessuten ikke til å kjøpe alle delene av serviset fra serien jeg har bestilt, fordi jeg liker tanken på å ha litt forskjellige deler. Egentlig kunne jeg tenkt meg å dra til Korea og utforske keramikk der. Det er lov til å drømme! Nå skal jeg skrive ned mine ukentlige mål siden jeg ikke gjorde det i går, også  jeg dra å handle mat. Det er det siste jeg har lyst til å gjøre, men jeg er egentlig tom for mat. Jeg kommer i hvert fall ikke til å gidde å handle mat før jobb i morgen, og jeg har ikke en valid unnskyldning i dag. Nå prøver jeg bare egentlig å vente litt til det kanskje er litt færre som er på butikken. Det er litt vanskelig å vite nå som flere har hjemmekontor.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar