torsdag 11. februar 2021

You'd be like Heaven to touch. I wanna hold you so much

Hosten er midlertidig tilbake. Jeg lurer på om det er en av de symptomene som kommer til å vare lengst. Jeg er sliten i dag, sover ikke gjennom nettene for tiden. Men jeg har heldigvis fri i dag. Jeg hadde den fineste vakten på lenge i går. Det var så rolig og vi var godt bemannet, og det er en luksus som jeg nesten aldri opplever. Så ja, det har gått bra med de to vaktene jeg har hatt hittil denne uken. Men i morgen er det starten på nattevakter. Jeg har heldigvis ikke hele helgen, så jeg gruer meg ikke like mye. Det er liksom så utfordrende å vite hva kroppen min klarer for tiden, for jeg føler meg ganske bra for det meste. Jeg har bare et par dager innimellom hvor jeg er mer sliten og til tider føler meg crap. Og ja, da exacerberes enkelte symptomer. Jeg har innsett at jeg trolig trenger ett garnnøste til for at skjerfet mitt blir langt nok, men jeg har også lyst til å strikke omtrent det samme skjerfet i en beige-farge. Fargen er bare dessverre utsolgt. Det er trolig bare bedre for lommeboka. Men seriøst, jeg tror kanskje at jeg er blitt avhengig av strikking. Sitter liksom allerede og tenker på det neste prosjektet mitt. Det kunne sikkert vært lurt å prøve å utvikle strikkeferdighetene mine, slik at jeg faktisk kunne strikket masse praktiske greier. Men akkurat nå er strikking mer en ting jeg bruker for avslapning. Jeg har også blitt avhengig av en snack som først ble introdusert til meg av broderen for et par måneder tilbake. Det er sånn crispy dry seaweed, og det er nesten umulig for meg å stoppe å spise det når jeg først åpner posen. Jeg gikk innom en av de mange "asiatiske" butikkene i nærområdet etter jobb på tirsdag, og jeg brukte ganske lang tid på å se igjennom de fleste av hyllene. Men nå tror jeg at jeg skal utforske ulike typer seaweed snacks. Jeg gikk innom butikken i utgangspunktet for å kjøpe ingredienser til den tofu-oppskriften jeg har hatt lyst til å prøve. I og med at det er så mange butikker som er stengte for tiden, tror jeg ikke at jeg kommer til å finne de måleredskapene jeg trenger for å lage oppskriften, men jeg tenker faktisk at jeg kanskje bare skal prøve meg frem likevel. Men det er et prosjekt for neste uke. I dag er det kinesisk nyttårsaften, så det er et nytt år i morgen. Broderen er invitert til middag i kveld, og vi får vel kanskje ta å feire at han har solgt leiligheten sin også. Min plan for dagen er egentlig bare å strikke og å slappe av. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar