mandag 1. mars 2021

We can't control all the outcomes. Let go of the rains, ride the rythm

Denne uken min starter med nattevakter, og siden det er første nattevakt klarer jeg ikke akkurat å ta noen naps før jeg drar på jobb. Så det føles på en måte at jeg har en slags fridag. Jeg har prioritert å sove så lenge jeg klarte natt til i dag, også har jeg gjort litt chores. Ellers er det bare avslapning og lesing av fan fiction som har stått på agendaen. Været har vært litt gloomy i dag, hvilket er fint i hensyn til nattevakter. Men kanskje ikke like fin start på mars? Jeg har faktisk sittet litt og vurdert å lage et nytt sinking fund til ny mobiltelefon. Det er ikke noe som haster, så jeg tenkte kanskje det ville bli en fin bursdagsgave til meg selv neste år. Mobilen min er fem år, og jeg ville trolig ha beholdt den i all evighet om den fungerte som den skulle. Men de siste månedene har batteriet blitt såpass dårlig at den til tider bare skrur seg av. Som regel går det fint, men jeg husker godt at jeg måtte innom et kjøpesenter for å kjøpe lader og lade telefonen på vei til Ale. Jeg hadde aldri vært på besøk hos henne før, så jeg var avhengig av kart på mobilen for å finne frem. Ja, også den gangen jeg skulle finne frem til min belieber friend også. Herregud. Det gikk fint, men jeg kan se for meg at det er ganske fælt når du er utenlands. Eller når du kanskje står i en akuttsituasjon og telefonen ikke vil fungere. Så ja, etter noen måneder med dette problemet har jeg innsett at det muligens er lurt å skaffe meg ny telefon. Tenk om man faktisk lagde teknologi som er ment til å vare for evig. Men ja, tror jeg ender opp med å lage et nytt sinking fund. Får se litt mer på det til neste uke når jeg faktisk får lønning. Nå skal jeg bestille meg nytt garn som forhåpentligvis dukker opp i løpet av uken.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar