lørdag 6. mars 2021

Let me take your heart, love you in the dark. No one has to see

Vel, jeg endte opp hos kollegaen min for å bake kake siden alt har stengt ned igjen. Det ble litt vel mye kake for to personer, men det var likevel artig. Verken av oss er særlig gode bakere, og man skulle trodd at pose-kake garantert blir godt, men det er absolutt ingen garanti. I og med at jeg startet på ny avdeling i starten av covid-19 pandemien, så har ikke det akkurat vært særlig mye sosiale sammenkomster med kollegene mine. Så da var det hyggelig å i hvert fall være med èn kollega, og bli litt mer kjent. Etter besøket dro jeg innom apotek og matbutikk. Jeg var skikkelig heldig og fant tre flasker sjampo på det ene apoteket! Og de var til og med på tilbud. På det andre apoteket fantes kun den nye formuleringen dessverre. Det er også en annen butikk som jeg vet har tatt inn den nye formuleringen. Skal se litt videre i andre butikker, men jeg tror rett og slett at jeg bare får ta og nyte de siste flaskene sjampo jeg har, også må jeg kanskje begynne å utforske nye sjampoer. Resten av gårsdagen ble brukt til matlaging og å lage et nytt sinking fund i notatboken min. Bestemte meg offisielt for at jeg skal kjøpe meg ny telefon som bursdagsgave til meg selv neste år. Det kan hende jeg må framskynde et par måneder hvis min nåværende telefon begynner å streike hyppigere. Jeg satt egentlig og planla hvordan pengene mine denne måneden skal fordeles til sparing og investering. Forrige måned lurte jeg litt på om jeg skulle begynne med budsjett på ordentlig, men jeg har innsett at jeg trolig ikke trenger å følge et rigid budsjett, tror ikke det vil fungere for min del. Jeg vet ca. hvor mye jeg bruker hver måned, og det er helt greit. Det er vel mer de pengene jeg setter av til sparing som er viktig for min del. Og det skal sies at ganske store deler av inntekten min går nettopp til sparing. Det er nesten så jeg gleder meg til desember bare for å se om jeg har oppnådd sparemålet mitt, og hvor mye jeg eventuelt har gått over målet. For ja, jeg er fast bestemt på at jeg i det minste skal nå målet. Tror kanskje et mer fast budsjett blir mer relevant når jeg flytter ut og får flere faste månedlige utgifter. Akkurat nå har jeg svært få månedlige utgifter, slik at jeg vet akkurat hva jeg betaler fast hver måned uten å måtte sjekke regningene mine. Det tok meg svært lang tid før jeg sovnet i går, til tross for at jeg faktisk følte meg sliten allerede rundt midnatt. Det var overraskende fordi jeg ofte har så vansker med å snu døgnet tilbake etter nattevakter (unntaket er naturligvis den første natta etter nattevakter hvor kroppen min har behov for å ta igjen alle de timene med søvn jeg har mistet). Jeg sovnet tilslutt, og jeg fikk sovet ordentlig. Det ble bare litt for få timer, så jeg kjenner at jeg er ganske trøtt nå. Har egentlig hatt en veldig fin dag på jobb. Ble en litt travel dag som minte mer om en hverdag enn en helg. Men det gikk likevel fint, så jeg er fornøyd. I morgen venter en kveldsvakt, og jeg er veldig fornøyd med at jeg slipper å jobbe dagvakt. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar