torsdag 4. mars 2021

I wonder when I cry into my hands, I’m conditioned to feel like it makes me less of a man

Prøvde på de nye jeansene mine igjen i dag, og nå lener jeg mer mot å beholde de. Har et par lyse jeans, men i sammenligning er de en del mørkere. Dessuten har de en unfinished raw hem, i motsetning til de nye jeansene. På den måten føler jeg faktisk at det er greit å beholde begge. Fant dessuten ut at begge faktisk er like store rundt hoftene. Det er bare mindre stoff til lårene på de nye jeansene, hvilket er kanskje det som gjorde at de kjentes så annerledes på. Men ja, jeg tror kanskje at jeg faktisk skal beholde de. Det jeg kanskje ønsker meg nå er egentlig å ha en klassisk svart skinny jeans i skapet. Ble kvitt mine forrige fordi de rett og slett hadde begynt å bli for små, og det hadde dannet seg et hull i de. Jeg har et par svarte straight leg jeans som jeg elsker, men det er noe fint med et par skinny jeans som føles litt mer formelle ut. Uansett er de ikke en prioritet. Denne måneden har jeg planer om å bruke en del penger på kategorien personlig pleie i og med at jeg nesten ikke brukte noe penger på det i februar. Ryddet litt i skuffen for all hudpleien min, og jeg har laget meg en liste over ting jeg bør kjøpe mer av. Har nettopp bestilt meg mer håndkrem fordi jeg nesten har gått tom (La Roche Posay Cicaplast Mains). Skal bestille meg nattkrem (Cremorlab O2 Couture Hydra Intense Cream), også hadde jeg lyst til å bestille meg Embryolysse Hydra-Crème à l'Orange. Hadde nemlig fått en prøve av den som jeg fant i hudpleie-skuffen min. Prøvde den på i dag, og det føltes litt ut som om huden bare slukte kremen. Tror den kanskje er litt for merkbar på huden min til å bruke den daglig, men den passer utmerket for dager hvor jeg kjenner at huden trenger litt mer fuktighet. Dessverre ser den ut til å være utsolgt, så jeg får bare vente. Hudpleie er veldig vanskelig fordi det er så personlig. Det som fungerer for en person, virker ikke for en annen. Din egen hud vil også forandre seg, så det som har fungert for deg kan plutselig ikke virke en dag. Uansett, du vet hvordan jeg får meg favoritter innen hudpleie, også endrer de formulering? Det samme har skjedd med sjampoen og balsamen min som jeg har brukt i mange år nå. Det er veldig trist, fordi det er den eneste sjampoen jeg har prøvd som ikke får håret mitt ut til å føles ut som om det strippes for all fuktighet. Har prøvd sjampoer fra mange ulike prisklasser, sjampoer fra hårsalonger-- og alle får liksom håret mitt til å føles strippet ut. Det er liksom nesten lik følelse som når håret er skadet etter bleking. Så ja, nå er jeg nesten egentlig bare likegyldig, fordi dette ser ut til å skje meg igjen og igjen. Må rett og slett slutte å ha favoritter, slik at det ikke gjør meg noe når de velger å endre innhold i produkter. Jeg er i ferd med å gå tom for sjampo, så planen min har egentlig vært å prøve å se om noen av butikkene fortsatt har igjen litt av den gamle formuleringen før jeg prøver meg på nye sjampoer. Jeg var ganske sliten i går og gjorde meg egentlig klar for å legge meg klokken ni. Sovnet i elleve-tiden og sov i ca. 10 timer. I dag har jeg igjen bare slappet av, lest fan fiction og rengjort vinterskoene mine som ikke så ut etter å ha gått på tur med Marble. Har vel ingen andre planer annet enn å drømme meg bort mot vår og kanskje gå igjennom garderoben. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar