mandag 29. mars 2021

sweat dripping down our dirty laundry

Herregud for en arbeidshelg! Starten og slutten var bra, men vaktene i mellom var ganske fæle. Jeg jobbet også kveldsvakt på lørdag og dagvakt på søndag. Det er kjipt fordi det er få hviletimer mellom vaktene, og jeg sover som regel alltid dårlig. Så når vi gikk over til sommertid og mistet en time søvn, ble det enda verre. Så nå er jeg skikkelig fornøyd med å være ferdig. En av kollegaene mine som ofte jobber ekstra på min arbeidshelg kommenterte at det faktisk alltid er litt kaos på min arbeidshelg. Så det er jo fint å få bekreftet at det faktisk er en greie. Jeg er veldig fornøyd med dagen i dag-- vi var produktive, delvis forbi vi gjorde forberedelser i går. Det er kanskje det beste med å jobbe arbeidshelg (som for meg stort sett alltid også innebærer mandagen etter helgen); at du har så god oversikt. Det var et svært påskeegg fylt med poser med sjokolade og godteri til de ansatte på pauserommet, og jeg har egentlig gått rundt og hatt litt sånn påskestemning i hele dag. Jeg fylte påskeegget mitt, og selv om det kanskje er det minste påskeegget som butikker selger for tiden, så føles det skikkelig stort ut. Det er kanskje fordi jeg ikke spiser så mye sjokolade om gangen. Føler meg nesten litt som et barn med et påskeegg som jeg gleder meg til å åpne. Dro innom butikken etter jobb for å handle før påsken er her. Har også planer om å dra innom butikken på onsdag, men da er det kun for å kjøpe flere epler og eventuelle ferskvarer som jeg mangler. Møtte faktisk mamma på butikken som selvfølgelig stod og så på jordbær. Vi gikk hjem sammen i finværet. I morgen skal det tilsynelatende være ganske fint vær ute, og jeg har planer om å vaske tøy og henge det til tørk i sola. Lukten av nyvasket tøy som er tørket ute i luften er noe helt for seg selv! Om det fantes en parfyme som kunne ha inneholdt den lukten, hadde jeg sannsynligvis kjøpt den. Håper jeg kan smøre ansiktet med solkrem, sette meg ute og strikke. Det er i hvert fall den foreløpige planen min for fridagen min i morgen. Må nok også støvsuge soverommet. Jeg fikk også endelig garnnøstene jeg bestilte i starten av mars, og nå har jeg funnet ut at fargen på de nøstene til det nye skjerfet jeg hadde planer om å strikke blir for varme i tonen. Så jeg skal sende hele pakken i retur, og det er alltid litt dritt når det skal gjøres til et selskap som ikke har et veletablert retursystem. Så ja, jeg skal ordne med det i morgen. Onsdag er det jobb igjen, men jeg har heldigvis langfri med fri på fredag. Så det gleder jeg meg veldig til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar