lørdag 13. mars 2021

you come into the picture when I start to feel like something's missing

Det snødde igjen, og plutselig var alle vårtegn borte. Måtte dra frem vinterjakken igjen. Ikke fordi det var veldig mye kaldere, men mest fordi at vinterjakken min har stor hette og er generelt større enn flere av jakkene mine. Den fungerer derfor bra som et skjold mot all snøen. Jeg var ganske sliten på jobb i går, og jeg var ganske sliten da jeg stod opp i dag. Har også vært tidvis svimmel, hvilket har vært plagsomt. Jobb har vært greit, men det har vært travelt og jeg har nok vært litt irritabel. Enkelte ting er jo ukontrollerbart, men andre ting synes jeg det faktisk er helt greit at jeg blir irritert over. Det var i hvert fall deilig å dra hjem i går, og nå er jeg ferdig med arbeidsuken som har vært. Nå har det gått rundt to uker siden jeg sist strikket, og det føles faktisk ut som evigheter siden. Jeg håper inderlig at garnet ankommer tidlig neste uke. Det var lønning i går, og vanligvis er jeg såpass entusiastisk at jeg overfører penger til sparing på selve lønningsdagen. Men jeg var så utrolig sliten etter jobb i går, så jeg orket ikke tanken på å gjøre det da. I stedet har jeg gjort det i dag. Det er jo absolutt alltid litt vemodig å se alle pengene forsvinne fra brukskontoen på null komma niks. Det er jo mine penger, men samtidig føles det ikke ut som det fordi jeg overfører aldri noe tilbake til min brukskonto. For å unngå at det skal være nødvendig kalkulerer jeg selvfølgelig hvor mye jeg er nødt til å ha på brukskontoen pluss en liten buffer. Men jeg prøver jo absolutt å fokusere nesten alt til sparing, spesielt i disse tider hvor jeg uansett ikke har så mye annet å bruke penger på. Når det er sagt så har hittil årets dårligste sparemåned fordi jeg var nødt til å bestille meg nye arbeidssko. Jeg har hatt ganske verkende ben i det siste uten at jeg synes at jeg har stått lenge på bena. Da synes jeg at mine nåværende sko gjør en for dårlig jobb, og jeg vet jo egentlig at de ikke kan måle seg med mine forrige arbeidssko. Hadde heller lyst til å bruke penger på nye sko til våren eller en kjole jeg synes er veldig fin. Men vet du hva, å investere i arbeidssko er å investere i helsa. Det er vel den beste investeringen som kan gjøres! Det blir spennende å se om skoene passer når de omsider kommer frem. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar