torsdag 25. mars 2021

It's a damn cold night trying to figure out this life. Won't you take me by the hand, take me somewhere new

Jeg bestilte garn i starten av mars, og som forventet kom det en transaksjon på bankkontoen min. Men etter en uke eller to etter kjøpet, så forsvant transaksjonen fra bankkontoen. Nesten som om transaksjonen ble visket ut. Også gikk det så lang tid uten at garnet dukket opp. Nettsiden skrev at det skulle ta 3-5 dager å få sendt ut pakken så lenge de hadde varene på lager. Og ifølge det som var oppgitt på nettsiden, så skulle de ha alle varene på lager. Så jeg begynte å lure på om hele bestillingen min bare ble slettet. Jeg som har blitt så strikkedilla klarte ikke å vente så lenge, så jeg gikk til min vanlige garnnettside og bestilte meg garn hjem. Garnet kom vel til meg innen en uke, og jeg fikk endelig begynt å strikke igjen. I dag fikk jeg plutselig en e-mail om at pakken jeg i utgangspunktet bestilte i starten av mars var ferdigpakket i dag og ble levert fra lageret. Har kanskje blitt bortskjemt i ventetid på pakker, men fy søren så irriterende. Det er to garnnøste som blir ubrukelig for meg når pakken ankommer, så jeg må nok returnere de. Det positive med dette, er at jeg også bestilte garnet i en annen farge. Jeg får derfor garn til neste skjerf-prosjekt. Men ja, jeg kommer aldri til å bruke nettsiden igjen. I dag mottok jeg det nye ansiktspudderet jeg bestilte forrige uke. For to år siden var jeg innom Inglot. Synes at deres Freedom System Palette er genialt i og med at du essensielt kan designe din egen palette. Det er også veldig kompakt innpakning, så det fungerer så bra ved reising. Ikke at jeg har gjort det sistnevnte noe særlig det siste året. Men før pandemien var jeg på reisefot relativt ofte, og da var det skikkelig fint å ha veldig kompakt sminke. Så jeg ble forført av Inglot (neida, jeg gjorde research og visste egentlig hva jeg ville ha da jeg gikk inn i butikken). Sminkøren som hjalp meg brukte et ansiktspudder som base for en bronzer og blush som jeg endte opp med. Siden har jeg aldri glemt pudderet, det har ligget sånn halvveis på ønskelisten. Jeg har en oljete t-zone, og selv om jeg nå har akseptert at den er der, så er jeg av den grunn veldig fan av pudder. Problemet er at de kan ha tendens til å være litt vel tørre for huden. Så ja, tanken på et "hydrerende" pudder har vært fristende. Dessuten har jeg bilde av huden med produktet på, og det så liksom så fint ut. Det er ikke noe mirakelprodukt altså, det bare passer perfekt for mitt behov. Jeg har prøvd det på i dag, og jeg er veldig fornøyd. Tror bare at jeg ikke har helt riktig børste til pudderet. Uansett, så bestemte jeg meg for å rydde i sminkeskuffen siden jeg har kjøpt noe nytt. I bytte mot pudderet, ryddet jeg bort 9 produkter i sminkeskuffen min. Det er produkter som jeg ikke nødvendigvis misliker, men produkter som jeg ikke bruker/har lignende som jeg foretrekker/som er gamle og utgåtte. Jeg er fortsatt i den fasen min hvor det er veldig fristende å kjøpe masse ny sminke. Det er noe som jeg tenker jeg er nødt til å erstatte fordi det er blitt gammelt, men jeg drømmer også om en cream øyenskygge. Inglot-pakken kom med gult silkepapir, og det minnet meg på påsken som er rett rundt hjørnet. I år har jeg planer om å handle til å fylle et påskeegg. Har ikke hatt et ordentlig påskeegg på mange år, men nå faller faktisk påskeaften til en lørdag. Så da tenkte jeg at det passet perfekt. Har også fått litt dilla på påskepynt? Påskeegg i glass til å henge på et tre liksom. Blir jo litt som å pynte et juletre. Men så langt har jeg klart å holde meg unna å bestille noe hjem. I går satt jeg ute og strikket lenge. Det var veldig deilig fordi jeg fikk ordentlig vårfølelse, også gjorde det godt for sjelen å få litt sol. Jeg trente såvidt i går, men kjenner det i kroppen i dag. Skal prøve å gjøre litt til i dag, for det tror jeg at jeg virkelig trenger. Ellers har jeg virkelig prøvd å nyte fridagene mine, og det synes jeg at jeg har fått til! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar