onsdag 17. mars 2021

I wonder what it's like to be loved by you

Jeg synes jeg har vært i overkant irritabel den siste uken. Kanskje jeg er premenstruell, men jeg synes likevel at jeg har vært rask til å bli irritert. Hadde i utgangspunktet en fin vakt i går, og det ble travelt på slutten, men det gikk likevel fint. Hadde til og med en som ble litt dårligere, så det oppstod en sånn halvveis akuttsituasjon. Men det som ødelagte vakten for meg var en misforståelse ved bestilling av noe antibiotika. Det hele var utrolig irriterende og jeg kjente at jeg nesten fikk litt sånn flashback til å stå og vente på togstasjonen i Vietnam og se at vi ikke kom oss på et nattog som vi hadde betalt for. Åh, da var jeg arg! Jeg er fortsatt irritert på gårsdagens situasjon, og det gjorde faktisk at jeg ikke klarte å sovne før senere enn ønsket. Det var ikke noen store konsekvenser av det hele altså, men det er mer en prinsippsak, så det er absolutt noe jeg bare kan legge bak meg. Det fine med gårsdagen var at jeg kom hjem til garn i postkassen. Tror kanskje mangelen på strikking har bidratt til mitt irritable humør også, så det er veldig fint å endelig få garnet. Slik været er nå, tror jeg kanskje at skjerfet mitt ikke blir brukbart igjen før neste vinter, men det gjør meg absolutt ingenting. Det er virkelig ikke resultatet som er viktig for meg når det gjelder strikking, men heller prosessen. Jeg endte opp med en ekstravakt på søndagen som var, så nå gleder jeg meg til helgen slik at jeg kan ha litt sammenhengende fri. Det har jeg ikke hatt på to uker, så det skal bli godt! I kveld går jeg på nattevakter, og det blir spennende å se hvordan det skal gå. Det har vært ganske tøft på jobb den siste uken, og jeg ser at det trolig er noe jeg er nødt til å være innstilt på at det skal være de neste månedene. Jeg har helt ærlig ikke fulgt så tett med på mediene i hensyn til covid-19, annet enn nye restriksjoner. Det er litt vanskelig å forbli optimistisk med stadig nye klokere mutasjoner som tilsynelatende er mer smittsomme. Vaksiner som ikke nødvendigvis kan garantere fullstendig beskyttelse. Det eneste positive jeg klarer å se med hele situasjonen akkurat nå er at jeg sparer veldig mye penger. Så jeg kommer meg stadig nærmere sparemålene mine, og det er fint. Ellers gleder jeg meg til ferie og gleder meg over solværet som har kommet tilbake. Nå har jeg planer om å strikke og å slappe av før jeg skal gjøre meg klar for nattevakter. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar