onsdag 21. desember 2016

Are you doing the same thing? Convincing yourself you're better alone

I går var det julebord med jentene som stod på agendaen. Første gang på fire måneder at vi har samlet oss alle sammen. Vi valgte indisk som ikke akkurat skriker "julebord", men det var det vi ønsket. Jeg spiste det jeg alltids spiser, fordi jeg elsker saag. Jeg møtte min belieber friend på Vinmonopolet, hvor hun hjalp meg å finne siste delen av Secret Santa gaven min. Og det betyr at jeg er helt ferdig med julegavene. Marble kom like etter vi gikk ut av polet, også spaserte vi i retning julegata. Der møtte vi Sugar, også gikk vi videre igjen, til julegata hvor vi møtte Kiwi. Det føltes litt ut som om jeg plukket opp folk èn om gangen. Vi ble sittende på restauranten i flere timer, pratet en hel haug. Jeg tok meg dessert, som egentlig er ganske utypisk meg, spesielt på indisk restaurant, fordi retten jeg velger er såpass "tung". Jeg var helt fornøyd frem til jeg kom hjem senere. Da var jeg stappmett. Fikk servert gode nyheter da, broderen har kjøpt seg leilighet! Får se om han ønsker litt hjelp til maling, han også. Jeg satte meg naturligvis i sengen og begynte å strikke. Holdt på til rundt halv to på natta, og da hadde jeg forsøkt å strikke en rekke med det lille garnet jeg hadde igjen i nøstet. Den strakk ikke hele rekka. Jeg har nemlig forsøkt å starte med nytt garnnøste i starten/slutten av en rekke, slik at teppet blir mer uniformt. Jaja, det er ikke akkurat slik at det ser perfekt ut heller. Dagen har blitt brukt til rydding og vasking. Volla og Mog kommer i morgen, så jeg tenkte at jeg skulle starte på ryddingen i dag slik at jeg slapp alt i morgen. Fikk heldigvis delegert noen oppgaver til mamma og Monchita. Ellers hadde jeg muligens ligget strakt ut på sengen nå. Er fortsatt mye som gjenstår, men det får bli til morgendagen. Teen Wolf har tatt pause frem til nyåret, hvilket jeg var utrolig irritert over. Jeg hadde gledet meg til å se den nye episoden, men neida. Åh vel. Nå skal jeg fortsette strikkingen, i håp om at jeg faktisk blir ferdig. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar