lørdag 3. desember 2016

Du kan gå mange mil om du veit ka du vil. Men kor høyrer du til

Årets julepapir, dere! Jeg er så forelsket i det at jeg har lyst til å hamstre til neste år også. Jeg forsørget for at min første gave var en perfekt firkant, slik at det var en god opplevelse. Mamma kom inn på rommet mitt og så at jeg pakket, spurte: "vil du pakke noen gaver for meg også?". Jeg liker å pakke, men ikke sånn mer enn jeg egentlig er nødt. Så hun fikk et raskt nei, før jeg fortsatte med de gavene jeg har. Det triste er at ingen av disse skal under mitt eget tre, så nå ligger de bare i en boks på rommet mitt. Nevnte forrige dagen at jeg hadde forelsket meg i Don't Be a Fool av Shawn Mendes, også hørte jeg en annen sang av han som jeg liker hakket mer. Så jeg bestemte meg for å høre på hele albumet for å se om det kanskje var noe for meg. Det er ikke helt det, men så har jeg hvertfall hørt Ruin, som jeg liker mer enn Don't Be a Fool. Min første tanke var John Mayer, også ser jeg at flere har kommentert at akkordene likner Dear John av Taylor Swift, som da er om John Mayer. Den minner meg uansett om Mayer, litt om Gravity kanskje. Jeg har ikke noe i mot det, da jeg er veldig glad i akkurat den sangen, og den sounden. Gårsdagen var en perfekt "hviledag". Jeg slappet av i sofaen og så på tv. Var litt bekymret for å legge meg fordi jeg ikke visste hvordan søvnen ble. Sov til klokken tre, tok en tur til do, også sov jeg videre, dog nærmere slumring enn søvn. Havnet ikke tilbake til den dype, deilige søvnen. Det var greit, for jeg fikk jo påfyll med søvn natt til i går. Spiste frokost, drakk varm sjokolade, også satte jeg i gang vaskemaskinen. Brettet dynetrekk, håndkle, også satte jeg meg i sofaen med en gammel episode av Grand Designs. Etter episoden, dro jeg med meg nytt sengesett opp til soverommet. Nå er jeg ferdigryddet inne på rommet, har også hengt opp håndklærne som dufter tøymykner. Det siste døgnet har fått meg til å føle meg litt som en husmor med tanke på all rydding og vasking som har foregått. Ikke for å nevne elting av deig-- jeg baker svært sjeldent, så det er nesten en fremmed følelse å kna deig. Må i grunn ta en tur på butikken, men det frister å gå ut i "kulden" (mon tro om det blir snø til jul i år da). Håper egentlig at noen av familiemedlemmene har tenkt seg ut-- jada, broderen dro ut og kjøpte det jeg trengte. Det er lørdag, og denne gangen har jeg slukt en hel sjokolade-bar. Tror det skyldtes mer at jeg er på kanten til sulten, enn at jeg faktisk ville spise en hel sjokolade. Tok meg også en klementin like etter, og nå er ikke magen min helt fornøyd. Nå skal jeg snart sette meg i sofaen og se på litt Jamie Oliver. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar