lørdag 17. desember 2016

started with a perfect kiss, then we could feel the poison set in

Skrittelleren på mobilen viste at jeg hadde hatt det travelt i går. Satte meg i sengen etter en rask dusj, dro frem strikketøyet og hørte på Sleeping At Last. Jeg slapp taket i tankene og det gjenværende stresset, skuldrene senket seg endelig. Jeg har circa fire garnnøste å strikke ferdig før Volla kan hjelpe meg med å felle av. De kommer om fem dager, så det er ganske knapt med tid, spesielt fordi at jeg ikke har alle døgnene fri. Det virker usannsynlig, men skal uansett forsøke å bli ferdig. Jeg våknet ganske trøtt i morges. Har våknet en del i løpet av de siste nettene, så søvnkvaliteten er ikke så mye å skryte av. Heldigvis er det straks juleferie. Ute av det blå spurte broren min meg: "har du tenkt til å flytte ut?". Jeg hadde nettopp vasket hendene etter å ha kastet epleskrotten i søppelbøtta. Skulle bare rette på julestjerna i spisestua, der han stod. Og jeg kjente at pulsen steg med tanke på lån. Tankene gikk fra en mulig hypotese til at det skulle være reellt, og at jeg stod med en haug regninger og purringer. Går det an å ha katastrofetanker om et lån liksom. Jeg satte meg i sofaen med strikketøyet og Kevin McCloud, så fant jeg roen igjen. Det er ganske utrolig å tenke på at om èn uke, så er julaften her. Nå skal jeg fortsette strikkingen, kanskje finne meg litt sjokolade ettersom det er lørdag. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar