fredag 2. desember 2016

When I’m cold, there’s a light that you give me. When I’m in shadow, there’s a feeling you give me, an everglow

Jeg våknet i dag etter å ha sovet mellom 10-11 timer. Halleluja sier jeg bare. Gårsdagen var utrolig slitsom. Sov selvfølgelig kun fire timer, og klokken halv to på natta lå jeg lys våken og vurderte å bare stå opp. Etter flere netter med utilstrekkelig søvn, så var jeg litt lei for å si det sånn. Men jeg forble i sengen og slumret inntil alarmen min gikk. Med lite søvn, husker jeg rare drømmer-- jeg dokumenterte drømmen, men på engelsk: "Newest dream-shenanigans involved me in a romantic musical. Apparently I hurt my love interest's feelings when we were flying around in the air on a surfboard. I was pretty straight ahead as I can be in real life too. We were on what seemed like a summer camp, and my bed was placed highest. So I had to climb stairs and ladders whilst my peers were singing their disappointments at me. During the time this and changing clothes in a bed with barely no space above (like the top bunk bed) takes me, I have a change of heart. Or, I realise that I too have feelings for this guy who reminds me of none other than a slick-looking Aladdin. His abs were amazing-- obviously held him around the waist when we were flying, so I had touched them too. Anywho, I tried to hurry downstairs to Aladdin, but was stopped by a peer who had bought a pack of ice lollys and was giving them to others. But she stopped when she saw me, because most of the others were mad I broke Aladdin's heart. Eventually I sang my way into getting an ice lolly, and then I carried on my merry way. I woke up shortly after this and I had a laugh in the middle of the dark because of the ridiculousness. I do wonder if Aladdin and I ever got a happy ever after". Attpåtil søvnmangel, så var det veldig slitsomt på jobben. Mange dårlige, slik at jeg gikk konstant. Det var ikke tid til dopause, og jeg gikk overtid. Så på veien hjem følte jeg meg egentlig litt sånn dau. Også var jeg selvfølgelig sulten, så jeg lagde spagetti og kjøttsaus, som er raskt. Spiste meg til kanten til matkoma, også satte jeg opp juletreet. Heldigvis var det ikke så mye arbeid, men lyset-- det er tidenes mest irriterende jobb. Det er som om jeg glemmer hvordan en gjør det hvert år. Det tok meg ikke så lang tid denne gangen, men så ser det ikke sånn utrolig bra ut heller. Jeg hadde ikke ork i meg til å fikse på det. Jeg stoppet ikke bare ved lysene, men da var jeg i gang, og begynte på pyntingen også. Avbildet er to "julekuler" som er kjøpt i år. Den øverste kjøpte jeg på Liberty, hvor jeg nesten dånte av alle julekulene. Den nederste er en juletre-bjelle, som er kjøpt i en bod i Litauen midt på sommeren. De er mine favoritter dette året. Jeg er fortsatt irritert på pappa som klarte å kaste halve julepynten et par år tilbake, og jeg synes fortsatt det er noe som mangler. Så nettopp på et bilde av fjorårets tre, og jeg ser at jeg faktisk har glemt mine "candy canes". Nå henger de oppe, men jeg synes det fortsatt er noe som mangler. Så på den nye norske julekalenderen i går, vel, halve-- for jeg glemte at den gikk. Og jeg tror absolutt at den blir en favoritt hos meg. Jeg har alltids foretrukket danske julekalendere, men denne måler seg faktisk opp tror jeg. Juletider betyr mye tv-titting for meg. Jeg er spesielt glad i å se på matlaging og bake-programmer. Første advent betyr at jeg offisielt har begynt å høre på julemusikk. Kan ikke si at jeg kjenner på noe julestemning ennå, men vi får se. Uansett, min slitsomme gårsdag kom seg med juletrepynting og kos. Jeg håpet, ba om, at jeg skulle få sove. Og det gjorde jeg jo, dog ikke uavbrutt. Våknet klokken ett og lurte på om klokken var seks. Men jeg sov lenger enn min planlagte alarm, for jeg var litt redd for at det blir flere søvnløse netter i fremtiden. Neste målet er jo uavbrutt søvn som varer tilstrekkelige timer, men jeg var veldig fornøyd denne morgenen. Har ryddet og vasket, satt opp det siste av pynt. Nå skal jeg lage pizzadeig. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar