onsdag 3. mai 2017

you take me places that tear up my reputation, manipulate my decisions

Kroppen lukter solkrem, og jeg er i behov for en dusj. Besøket mitt hos Lynx var veldig deilig denne gangen. Jeg ble hentet på flyplassen av Grepper, også dro vi på Lefdal. Der kjøpte vi en printer og fikk med en grill. Vi var utrolig heldige med været, og det det ble solfylte dager på terrassen. Jeg hadde ikke pakket med solbriller, så jeg satt stortsett og var solblind. Niesen får den yngste nevøen til å se gigantisk ut, og jeg innså at jeg trolig aldri har skiftet bleie på ei jente før. Jeg er ikke veldig glad i å holde nyfødte, men det kom seg ganske bra denne gang. Føltes ikke så skummelt ut lenger. Det er merkelig, for mitt siste besøk var i februar, og det føles ut som om guttene har vokst så utrolig mye. Og det kan godt hende at de faktisk har gjort. Eldste nevøen er blitt så stor at han hovedsakelig styrer og ordner seg selv. Yngste nevøen fyller to år om ca. en uke, og vi hadde en tidlig feiring med boller, muffins, gele og sjokoladepudding. Det er morsomt å se hvordan hans personlighet er stikk motsatt til den eldste. Han er så utrolig modig, og det må du kanskje være når du vil følge din storebrors spor. "Jeg får ikke ryggproblemer av å være på jobb, men jeg får det av å være her," sa jeg. Yngste nevøen er matelsker og stopper omtrent ikke å spise dersom du tilbyr mat. Han veier nesten 15kg, og det kjennes på kroppen når du skal bære han. Du rekker ikke å tenke på ryggen når han plutselig bestemmer seg for å løpe over veien mot en elv. Volla reiste dagen før jeg dro, også kommenterte Lynx til den eldste nevøen at jeg skulle reise "i morgen". Også kommer han bort til meg, sier: "men, hvorfor skal du reise så fort? Volla var her mye lenger enn deg". Syntes det var litt komisk, fordi vi var der like lenge begge to. Vi bare ankom og reiste på forskjellige dager. Barne-logikk er artig innimellom. I går grillet vi for n-te gang, også ser jeg at klokken er mye. "I følge Lynx, skal båten gå 17.25," sa jeg til Grepper som hadde spurt når jeg skulle ta båten. "Aha, i følge Lynx ja. Kanskje du skal sjekke det?" svarte han. I følge han har hun nemlig en tendens til å ta feil av slike ting, og det hadde hun jammen meg gjort igjen. Grepper måtte kjøre meg til bussen istedet, og jeg rakk den akkurat fordi at bussjåføren hadde hatt vansker med å starte bussen. Om det ikke hadde vært for at bussjåføren hadde hatt trøbbel, hadde jeg ikke rukket det. "Tror det var du som bestilte det slik," smilte sjåføren. Denne gangen har flyopplevelsen vært god-- ingen fulle fly, god plass og lite turbulens. Duppet av på slutten av flyvningen og våknet av at vi landet. Jeg sovnet relativt tidlig i går, og startet dagen tidlig. Har ryddet og hengt opp klær i sola. Og deretter har jeg solet meg ordentlig for første gang i år. Liker å tro at jeg har fått noe farge på kroppen, men det er vel mest ansiktet som har fått mer framtredende pigmentflekker og whatnot. Jeg så forresten den største edderkoppen jeg noengang har sett i det fri her i Norge. Har egentlig ikke noe i mot edderkopper, og jeg har jo vært med nevøene mine de siste dagene på edderkoppjakt på terrassen. Hadde jo en tarantell på skulderen i fjor. Men fy flate, jeg fikk et sjokk av å se edderkoppen plutselig krype forbi på bakken. Nå har jeg nettopp sett over turnusen min denne sommeren, og er noe fortvilet over mengden. Forrige uken på jobb, sa sjefen prosentandelen jeg skulle jobbe, og jeg bare "oh noooo". Sistnevnte kan også være min respons på livet generelt, så. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar