tirsdag 9. mai 2017

du er uendelig liten, men håpet er stort

Meitemarker er fascinerende. Jeg forflyttet flere meitemark i går, da jeg fjernet ugress. Og dog jeg nå synes at småkryp hovedsakelig er ekle, var det fortsatt fascinerende å se på hvordan meitemarken fungerer. Hele gårsdagen gikk til hagearbeid, enten om det var fjerning av ugress eller å sette sammen nye hagemøbler. Det er som regel terapeutisk å skape ting, gjøre ting med hendene. Hodet blir som regel opptatt med oppgaven, også gir det jo mestringsfølelse. Det skal sies at til tross for et rolig utgangspunkt, var hodet mitt veldig opptatt av verdenspolitikk. Etter midnatt, i sengen, lå jeg og grublet over fremtiden til amerikanske statsborgere. Det gjør meg så trist å se alt den negative den nåværende presidenten gjør og alle ringvirkningene det har. Sitter og krysser fingrene for at han blir kastet av stolen sin snart. Men i mørket, så skimter også lyset, og denne gangen er det Sally Yates som vinner kamper med hennes intelligens og velvalgte ord. Hun blir garantert en figur som blir omtalt i de fremtidige historiebøkene. Og for meg er det et viktig slag å huske på når jeg ser at verden har tendenser til å velge diktatur. Ikke minst franskmennene som valgte det jeg anser som det gode valget. Å ikke velge en som bruker fremmedfiendtlighet i politikken må da være det gode valget? Det er dog fortsatt noe usikkert hva Macron vil gjennomføre, og jeg må smile når jeg hører på radioen at "franskmennene stiller opp til protester. Og om det er noe franskmennene er gode på, så er det akkurat det". Det gleder å se at så mange får øynene opp for viktigheten av politikk, inkludert meg selv. I går var det et år siden jeg kom hjem fra Indochina-reisen, og det gjorde meg kanskje ekstra tankefull. Skal ta en titt i albumene og se på bilder fra turen for å mimre. Til helgen blir det mye samvær med venninner. Det skal holdes ESC-party hos min belieber friend, hvilket jeg gleder meg til fordi jeg blir reunited med hvertfall min belieber friend og Kiwi. Har ikke sett min belieber friend på to måneder faktisk, så det blir bra. Ikke minst blir det artig å se de ulike innslagene på Eurovision.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar