søndag 22. april 2018

Hair on the floor like a memory of him. Now I feel brand new

Gårsdagens kreative prosjekt var bleiekake til babyshower, og det var overraskende gøy. Det er riktignok materiale i lik størrelse, som gjør at det ligner litt å sette et puslespill sammen. Jeg er ingen baker, men å lage bleiekake kan jeg! Jeg fikk ikke gjennomført leken jeg hadde planlagt, men vi brukte likevel langt lengre tid enn planlagt. Jeg var vel ikke hjemme før halv seks. Men vi fullførte babyshoweren, og nå er skapet litt tommere for gaver. Imidlertid har jeg brakt med noen av ballongene og dekorasjonene hjem igjen. Forsøkte å høre om det ikke var noen andre som skulle ha baby i nærmeste tid, eller om noen kjente noen andre. Det var det ikke, og jeg kan ikke helt se for meg at jeg skal ha bruk for noe av utstyret på lang tid. Så for nå får det ligge i skapet til jeg bestemmer meg for hva jeg skal gjøre. Det har ikke helt vært min typiske søndag, så jeg har ikke fått ryddet rommet. Hadde muligheten da jeg kom hjem, men for å være ærlig følte jeg meg ganske utslitt. Om det ikke var for at jeg støvsugde i går, så hadde jeg kanskje gjort det. Men, jeg har fri i morgen, og bortsett fra å endelig gjøre alle ærendene jeg har utsatt, samt konsert-- så har jeg ingen planer. Så jeg har utsatt ryddingen til morgendagen. Tja, håpet er vel egentlig å få startet ordentlig på prosjektskissen i morgen, men jeg har egentlig sagt meg fornøyd med å starte på onsdag etter skolen. Det blir ennå en travel uke, og hittil har det gått bra. Det skader ikke å føle at man er effektiv, og at man får til mye på en gang. Men jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at jeg ikke kan ha det slik over lengre tid. Nei, da blir jeg ganske utslitt. Snakket med Lynx angående hva jeg ville gjøre med hårsveisen, og nå gleder jeg meg til å klippe meg kort. Samtidig stod jeg faktisk og tenkte at det er deilig med langt hår. Jeg er langt mer lat med håret når det er langt, og det er enklere å bare sette det i en hestehale eller ei flette. Så helt praktisk sett, så synes jeg at lengre hår er enklest. Men jeg føler meg mest vel med kort hår disse dager. Og dessuten fryder det med litt forandring i ny og ne. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar