lørdag 14. april 2018

I want you to stay. And if I try my hardest, would you look my way?

Se på meg 'a. Hadde på meg mine lyse jeans for første gang på mange måneder, dro på meg Vansene mine, og flashet anklene mine. Dro på meg den nyeste kåpen min fra turen til Roma, og innså faktisk at den kanskje begynner å bli litt for varm for dette været. Det føles liksom ut som om jeg ikke har vært ute av huset på en måned, og da var kusina mi fortsatt her, og det var iskaldt. Det var spesielt kaldt grunnet "the beast from the east", men det gjør at jeg kanskje må pensjonere vinterjakkene mine til neste vinter. Og jeg som omtrent ikke har fått brukt "chic bestemor falsk pels"-jakken min. Akkurat nå er jeg egentlig bare så takknemlig for det fine været. Jeg dro til storsenteret med hensikten å gjøre ærender, men jeg endte opp med en liten shoppingsrunde. I en av mine favorittbutikker, prøvde jeg tre par bukser. Alle endte faktisk opp med å passe veldig bra, og det var så overraskende, med tanke på at buksene deres sjeldent passer på kroppen min. Jeg var fristet til å kjøpe to av buksene jeg prøvde på, men jeg endte kun opp med ett par. Og med tanke på alle buksene jeg har kjøpt i det siste, så føles det ut som èn for mange. Men dette paret passet faktisk veldig bra, og mye bedre enn buksene jeg kjøpte forrige uke. Selv om de er veldig forskjellige i både type bukse og farge, så innså jeg at hvis jeg skal velge hvilket par jeg vil ha på, så kommer jeg alltids til å velge buksene jeg kjøpte i dag. Så da får jeg returnere forrige ukes kjøp, selv om jeg har veldig lyst til å beholde buksene for den vårlige fargen. Jeg tror buksene jeg kjøpte i dag blir omtalt som svarte, men jeg syntes de så mer ut som en mørk marineblå farge. De passer uansett rett inn i garderoben, og til tross for en trangere passform enn de jeg kjøpte forrige uke, så er de mer komfortable. Jeg endte også opp med en bluse, hvilket jeg var veldig fornøyd med. Har liksom vært på utkikk etter en bluse i såpass lang tid, at jeg egentlig hadde gitt litt opp. Det er så utrolig merkelig å tenke på at jeg leverte eksamen i går, for det føles så utrolig lenge siden. Jeg gjorde meg ferdig med innholdet på torsdagskveld, men jeg gikk igjennom for en siste korrektur på fredagsmorgenen. Jeg ble litt overrasket over at jeg ikke var så lei som jeg pleier å bli etter eksamen, men jeg tror kanskje at jeg var så utrolig lei fra starten av, at det ikke utgjorde noe forskjell. Mens jeg ventet på karakter fra forrige eksamen, lå jeg egentlig rett ut i senga. Det var ikke før på ettermiddagen at karakterene ble publisert, og gjett om jeg ble overrasket da. Som vanlig har jeg spurt etter begrunnelse, så det blir spennende å lese. Jeg feiret avslutningen av disse to emnene med en øl. Vurderte faktisk å dra ut gin'en, for jeg tror ikke jeg har drukket gin på leeeeenge. Men jeg har ikke isbiter, og jeg synes at drinker alltids skal være kalde. Så jeg sa meg fornøyd med en øl. Annet enn mine ærender og impromptu-shoppingen, har jeg slappet av i dag. Tatt en velfortjent pause, for nå har jeg ikke eksamen igjen før om èn måned. Jeg satte meg ute i sola med friskis, og det ble faktisk såpass varmt at jeg kunne sitte i t-skjorte en stund. Det begynner å føles ut som sommer liksom. Jeg begynner å kjenne en voksende kvise som vil joine de andre, så jeg tror jeg skal avslutte kvelden med en avslappende ansiktsmaske. Livet er så glamorøst altså. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar