fredag 6. april 2018

my everyday reminder, walking by your house; that I'm the outsider in your crowd

Det er fredag, og solen kom endelig tilbake. Jeg fant ut at jeg har en Fretex innsamlingsboks mye nærmere enn jeg visste om. Så jeg gikk med alle posene jeg har samlet sammen etter vårrengjøringen, også dro jeg videre til storsenteret. Jeg lot meg selv gå innom klesbutikker, og jeg endte opp med denne buksen som er en slags dressbukse i stoff som gir litt assosiasjoner til lin. Den satt ikke helt perfekt på, og prinsippet mitt for innkjøp av klær er egentlig at det skal sitte perfekt. Men etter år med leting etter en "perfekt" dressbukse, så har jeg innsett at det ikke finnes en for meg. Unntaket er dersom jeg får laget en helt skreddersydd, men jeg ser for meg at det koster mye mer penger enn jeg har og/eller er villig til å bruke per dags dato. Jeg prøvde jo faktisk på en utrolig vakker dressbukse da jeg var på kjøpesenteret med Monchita, fordi hun mente jeg alltids sier at jeg ønsker meg en. "Ja, men problemet er at jeg ikke eier hofter, MEN jeg har lår," kommenterte jeg. Den buksa var altfor stor. Denne jeg kjøpte meg i dag har strikk ved livet på baksiden, og dersom den ikke hadde hatt det, så hadde den garantert vært for stor. Siden jeg er noe usikker på buksene, har jeg prøvd på buksa med ganske mange kombinasjoner av klesplagg jeg eier. Og det er egentlig ikke så overraskende at den går med omtrent alt, når alt i garderoben min er ganske basic. I klesbutikken prøvde jeg faktisk på et par vide bukser i nasjonalfargene (litt mørkere variant kanskje), og jeg overrasket meg selv ved å falle pladask. Problemet var at den var for stor, og fantes ikke i mindre størrelse. Men det gav meg inspirasjon til å lete etter andre bukser i en slik modell. Jeg gikk også innom Boots for å kjøpe meg omega-3. Jeg så opp fra handlelisten på mobilen min, da jeg innså at de hadde pusset opp. Det andre jeg så var en Soap & Glory stand. Og der satt min favoritt body-butter som de ikke har hatt på mange måneder. Altså, jeg sendte jo faktisk en mail i oktober angående body butteren som aldri kom i butikk eller på nettet. Jeg ble faktisk litt satt ut, da jeg stod der og stirret på standen, for jeg tenkte at det kanskje ikke var den. Kanskje jeg hadde glemt hvordan den så ut? Men så bestemte jeg meg for at det var den, og instinktet mitt var å dra med meg så mange jeg klarte å holde. Og det var 4stk. Så ja, jeg er skikkelig fornøyd, for det har vært utrolig vanskelig å finne en erstatter. I går hadde jeg faktisk en veldig bra treningsøkt, og selv om det har vært ganske sporadiske økter de siste månedene, så har jeg kjent på litt motivasjon denne uken. Å bli kvitt alle posene med klær, å finne et par dressbukser, å finne favoritt body butter i butikk igjen, å komme tilbake i treningsrutiner, å se at snøen smelter i sola-- altså, jeg er ganske happy akkurat nå. Jeg kan egentlig begynne å gå med andre sko enn vinterskoene mine, og andre jakker! Det er veldig fint med vår. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar