tirsdag 17. april 2018

blindfolded minds collide and we fall

Jeg må innrømme at jeg ikke begynte å lese pensum før ganske sent i går kveld. Men jeg sov i hvertfall ganske bra i natt, selv om jeg våknet relativt tidlig. Etter å ha satt på en vask med tøy, satte jeg meg ned med pensumboka. Jeg har lest helt sykt mye, dog noe er blitt skummet igjennom. Likevel er jeg svært fornøyd med meg selv, i og med at vi skulle lese nesten halvparten av pensumboka til torsdag. Nå mangler jeg bare litt over tjue sider igjen, og det er barnemat i forhold til de åtti sidene jeg har lest i dag. Spiste en friskis ute i sola som premie for produktiviteten min, også klarte jeg naturligvis å søle en sjokoladebit på t-skjorten uten å legge merke til det. Var ikke før jeg så meg i speilet, at jeg så en smeltet sjokoladebit. Jeg kan virkelig ikke spise sjokolade uten å søle på meg selv dersom jeg ikke har et bord eller skål. Jeg klarte faktisk å motivere meg selv til en treningsøkt i dag, selv om bena føltes ut som om de skulle dø. I går bestilte jeg en bolk med sjampo, for det viser seg at jeg har gått tom for sjampo. Istedet har jeg masse flasker med balsam som bruker i mye mindre grad. Produktivitet, trening og ting som å bestille sjampo i bolk har bidratt til at jeg er overraskende glad. Dessuten er det så mange fine ting som skjer disse ukene. Jeg har relativt travle dager denne uken, og jeg gruer meg til å bli på skolen i maaange timer på torsdag. Har også en mistanke om at jeg kommer til å være ganske utslitt når denne uken er omme. Men jeg tror liksom at den følelsen av å ha fått gjort såpass mye på kort tid vil være tilfredsstillende. I morgen er jeg nødt til å dra til storsenteret og gjøre et par ærender, før jeg leser ferdig det jeg skal av pensumboka, og deretter gjøre ferdig oppgaven som skal presenteres på torsdag. Nå håper jeg at jeg husker alt, da. Jeg har en irriterende tendens til å tenke på alt jeg trenger å gjøre, og deretter tenke "jeg bør skrive det ned i notatene mine på mobilen". Men så tenker jeg: "neida, jeg husker det". Og gjør jeg det? NEI. Ikke før jeg har kommet hjem igjen, når det er for sent. Og det skjer liksom så ofte at jeg burde ha lært av den feilen allerede. Men jeg tror vi alle har sånne dårlige habits som vi stadig tenker vi burde gjøre noe med, men som vi aldri gjør. Nå er det kun en uke igjen til konserter, og jeg begynner virkelig å glede meg. Det er faktisk de siste konsertene jeg har kjøpt billetter til, så det blir spennende å se hva min neste konsert blir. Kan jo hende at det ikke blir noe konsert på lenge, og med studentøkonomien så bør jeg kanskje heller ikke bruke penger på så mange konserter. Jeg er riktignok ganske sikker på at jeg kjøpte alle konsertbillettene i fjor? Så da bør jeg jo ha litt margin for årets konserter? Nei? 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar