torsdag 26. april 2018

in this house of broken hearts, we made our love out of stacks of cards

Jeg er litt sånn irritert på meg selv, fordi jeg valgte å skippe forelesninger i dag. La meg liksom ikke før ett, og jeg kjente at jeg ikke orket å ha tredje natt med <6 timer søvn. Det er kjipt fordi jeg hadde veldig lyst til å få med meg første forelesningen. Men, i gjengjeld lot jeg meg sove ut, og det tror jeg at jeg trengte. Eller, jeg vet at jeg trengte det. Jeg har ikke akkurat vært noe produktiv i dag, hvilket gjør at samvittigheten blir litt dårlig. Men så har jeg erkjent at jeg trengte ekstra søvn, og jeg tenker på noe jeg lærte, eller ble bevisst for i går; sunn og usunn dårlig samvittighet. Det er nesten litt sånn at verden snus litt på hodet når jeg begynner å tenke på den måten. I dette tilfellet var den dårlige samvittigheten usunn, fordi å ta en fridag når jeg trengte det, er et tegn på egenomsorg. Jeg har riktignok fått gjort noe, og det er mer enn ingenting. Jeg pakket alle gavene jeg skal ha med til Lynx og co. Bestemte meg for å prøve å se om det ble plass i carry-on kofferten min, slik at jeg kunne ha unngått å sjekke inn bagasjen. Jeg kom selvfølgelig borti den ene pakken som lager lyd. Og det er ikke sånn at den bare lager lyd en gang. Neida, du tror den blir stille, men så begynner en ny sang. Og slik foregår det i et par minutter. Jeg håper inderlig at kofferten min ikke plutselig begynner å synge barnesanger på vei til/fra flyplassen. Det ble ikke plass til alle gavene i den lille kofferten, så jeg må faktisk sjekke inn bagasjen. Det er litt sånn kjipt, fordi at jeg egentlig blir drassende på en nesten tom koffert hjem igjen. Men altså, i det store perspektiv, gjør det meg ingenting. Det blir veldig spennende å reise dit, fordi de har begynt på utbygging av huset, hvilket de har ønsket å gjøre i mange år. Jeg synes at slikt er interessant, og jeg er jo en male-entusiast. Sa til og med til Sugar at jeg var villig til å stille opp som maler om det var behov for det. Veggene jeg malte for Volla og Mog er borte nå, i og med at de har renovert hele huset. Men jeg vet at de har planer om å male enkelte av veggene litt senere, så kanskje jeg kan bidra til det. Gleder meg også til å reise dit, for å se hvordan renoveringen er blitt. Jeg har ikke bestilt noen billetter helt ennå, men det blir en gang i juni. Annet enn å pakke, har jeg faktisk åpnet dokumentet til prosjektskissen min, og lagd noen spørsmål til veileder. I morgen har jeg nemlig min første veiledning, og jeg kjenner at jeg gleder meg til å starte den prosessen. Jeg kjenner også at jeg har behov for å bli litt bekreftet, ikke minst motivert. Akkurat nå synes jeg at tanken på å gjennomføre masteroppgaven er overveldende, og jeg synes det er vanskelig å se hvordan jeg skal klare å gjøre det. Forhåpentligvis har jeg et klarere bilde etter morgendagen. Nå skal jeg lese litt artikler og jobbe på prosjektskissen. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar