mandag 21. september 2015

never knew it could mean so much

Søndager er vanligvis rengjøringsdagen min. Men i går var jeg nesten like trøtt som på fredag, etter min andre nattevakt. Det skyldtes at jeg natt til søndag ikke egentlig sov noe særlig. Du vet den følelsen av å ikke ha sovet ordentlig? Og da mener jeg en dyp søvn. Det lille jeg sov den natten var overfladisk, og jeg våknet opptil flere ganger og tenkte "har jeg egentlig sovet nå?". Det gikk heldigvis bra på jobb, og det viste seg til at jeg kanskje var mer effektiv enn noensinne. Innen klokken hadde slått ti, var jeg ferdig med de fleste av arbeidsoppgavene mine. Det skal sies at jeg fikk en veldig fin og rolig arbeidshelg. Det er godt for sjela. På veien hjemover gikk jeg med lukkede øyer, og en følelse av at jeg var halvt zombie. Er ikke sikker på hva jeg brukte gårsdagen til, annet enn å se på Alt for Norge og Åndenes makt. Førstnevnte serie kommenterte mamma på: "jeg skjønner ikke hvorfor du ser på dette," sa hun etter jeg hadde byttet fra en krimserie til Alt for Norge. Tingen er jo at programmet er ganske mildt, ikke særlig drama og underholdningen ligger i at de amerikanske deltakerne gjør "norske" ting. Alle ser ut til å komme overens, og de virker som en gjeng med gode venner. Det er liksom litt sånn regnbuer og bare glade tider. Med unntak av elimineringen. Og det viser seg vel at jeg og sånne "regnbue" serier kommer godt overens. Hadde også på en ansiktsmaske i går kveld før jeg la meg, fordi jeg tenkte "hvorfor ikke?". Tror jeg sovnet, for jeg skvatt i det alarmen min gikk. Broren min dro i går, hvilket jeg innså da han ikke var hjemme på en søndag, og datamaskinen hans var fraværende. Som bekreftelse spurte jeg min mor. Han reiser til Asia i tre uker til min store overraskelse. Trodde i utgangspunktet at det bare var en uke, og at det var med jobb. I stedet er det faktisk hans ferie. Men hensyn til min brors arbeidstimer og mangel på ferie, så synes jeg han absolutt fortjener det. I dag ble jeg vekket av sjefen til Sukker, som spurte om jeg kunne komme å jobbe. Dette skjedde klokken åtte, to timer før min planlagte alarm skulle gå. Takket nei fordi jeg trengte en fridag. Det irriterende ved dette er at jeg ikke klarte å sovne igjen. Forble likevel i sengen de neste to timene. Jeg hadde et par ærender i dag, og jeg var derfor innom senteret og kjøpte et par ting jeg ikke trengte, inkludert et nytt sengesett. Argumentet var "det er høst, og det har blitt kaldt, så jeg trenger selvfølgelig et flanell sett". Kjøpte også en pakke Lays potetgull. Dette var etter jeg innså at jeg hadde glemt å kjøpe min favoritt te. Irriterende nok vet jeg kun om en dagligvarebutikk som per dags dato selger min favoritt te. Pleide egentlig aldri å handle på denne butikken, men er faktisk så glad i den teen, at jeg går de ekstra meterne for å kjøpe den. Potetgull kjøpte jeg på en annen butikk som pleide å selge favoritt teen min. Dette ble forandret på ca. ett år siden. Ble noe irritert på min egen hukommelse og meg selv, men valgte å gå hjem i stedet for å gå tilbake til den bestemte butikken som selger teen. Var ekstra irritert ettersom korsryggen er vond, og hormonene er litt her og der. En kopp te vanligvis er lindrende for meg. Overlever vel uten te. Ikke sikkert de rundt meg gjør det. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar