torsdag 27. august 2015

I feel better in the morning when all my troubles lose their meaning

På mandag, forrige uken, 10 dager siden, møtte jeg opp i Oslo. Kiwi lurte på om noen befant seg i Oslo, og jeg sa nei, men at jeg kunne møte henne der. Måtte bare ordne med dåpsgave før jeg tok toget inn til byen. Hun satt i et møte, som hun trodde skulle vare i en halvtime. I stedet satt hun fortsatt i møtet da jeg ankom byen, og hun ba meg om å komme dit. Så der satt jeg, og hørte på at hun planlagte verdensreise. Etter møtet var ferdig, skiftet hun fra ballerina sko til addidas sko, og vi gikk for å finne et sted til å sette oss ned. Etter Kiwi's forslag, bestilte vi begge ingefærøl. Jeg visste ikke at det faktisk var en drikke som inneholdt alkohol, da jeg vet det er svært vanlig vanlig drikkevare i statene, nesten på linje med vanlig brus. Vi snakket om reiser, og jeg slang meg på ideen. Vi skrev en liste over steder vi kunne tenkt oss å reise, og etterspurte et nytt møte. Neste møtet var noe kronglete, vi hadde ikke snakket nok sammen, verken av oss hadde satt oss ordentlig inn i det, reisemannen var noe oppgitt. Det tredje møtet var i dag. Jeg og Kiwi møttes litt tidligere, satte oss ned for å se igjennom bøkene jeg lånte fra biblioteket i går, og drakk grønn te. I det vi gikk ut av cafeen, begynte regnet å falle. Jeg hadde gått ut fra huset i regnjakken min, mens Kiwi hadde forlatt sitt bosted i en skinnjakke. Vi ankom møtet noe sent, og ganske våte. Denne gangen var vi bestemte, visste litt mer hva vi ønsket. Vi hadde jo bestemt oss for at vi skulle booke turen i dag, så da måtte vi bestemme oss. Det morsomme er at midt i møtet, så jeg Oyster i døren. Hun hadde nevnt det for meg, da jeg stoppet innom henne denne uken, at hun tenkte på samme selskap som jeg har tatt i bruk. Hun tenker riktignok på utveksling fremfor reise, slik som jeg og Kiwi skal. Selv om jeg har kjent Kiwi i tre år, så var dette første gangen hun møtte Oyster (om jeg ikke tar feil??), og det var merkelig å se mine verdener krysse veier. Uansett, Reisemannen kom frem med forslag, og vi var enige. Vet egentlig ikke hvor lenge vi satt der inne, men booket turen fikk vi gjort! Reisemannen sa at vi gjerne kunne ta kontakt, eventuelt et nytt møte. "Virkelig? Vil du virkelig at vi skal plage deg mer?" lo jeg. Kiwi og jeg er enige at vi muligens har vært på vårt merkeligste når vi har hatt møter med ham. Og når vi er merkelige, så er vi virkelig merkelige. Men ja, vi har booket tur til Asia neste år! Jeg kan omtrent ikke tro det, og jeg må le innimellom når jeg tenker over hvor lite gjennomtenkt dette er på min side. Før i dag var verken jeg eller Kiwi klar over hvor vi skulle reise, og det viser seg at vi hadde oversett et langt dokument som Reisemannen hadde sendt på mail. Følte oss passe nok dumme da, men slik er det. Etter vi hadde booket turen, dro vi for å spise. Kiwi har hatt svært stor innflytelse på mine livsvalg den siste tiden. Om jeg ikke er forsiktig, så tar hun nok over livet mitt. Men jeg har vurdert kostholdet mitt den siste tiden, og om jeg skal innføre null-kjøtt-dag. Mitt problem har vært å finne hva jeg skal spise i såfall. Blir spennende å se om jeg faktisk gjennomfører dette. Før vi dro hjem, gikk vi innom en reisebutikk hvor Kiwi ble fascinert av absolutt alt. Hun var som et barn i en godteributikk. Kofferten min er snart ferdigpakket, og jeg er egentlig spent på morgendagen. Det er faktisk to uker siden jeg var ute på reisefot, og det føles faktisk ikke så lenge siden. Bare tenk, om et halvt år skal jeg på reisefot konstant i to måneder! Lenge leve livet, vi vet aldri hvor vi ender (gjett sangen).  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar