søndag 24. juli 2016

tried my best to feed her appetite, keep her coming every night

Planen er å legge meg 22. Antar at det ikke skjer. Må nemlig opp klokken 5 i morgen. Det var da jeg la meg "i dag". Fredagsmorgen sa jeg hadet til Lynx og co før jeg reiste på jobb. Hadde en relativt stressfylt jobbdag. "Var det mye å gjøre i dag, eller er det bare opplevelsen min?" spurte jeg sjefen mens vi stod på medisinrommet. Etter jobb reiste jeg inn til byen for å møte Ale og Marble som hadde vært i Frognerparken og fanget Pokemon. Vi spiste på ute på Aker Brygge i finværet, før vi (de) lot oss underholde av flere gateartister. Klokken var mye da vi var på vei hjem, og ettersom vi var i byen, hadde jeg ingen ønsker om å drasse med meg saker rundt. Skulle nemlig overnatte hos Marble fra fredag til søndag. Så mens de dro til Marble, dro jeg hjemom og hentet kofferten jeg hadde pakket tidligere den dagen. Ikke kofferten som jeg har bestilt (den venter på meg på postkontoret), men en som jeg fant i kjelleren. Hadde overpakket fordi jeg ikke visste hva vi skulle finne på, og fordi at jeg ikke klarte å tenke ordentlig da jeg stod og pakket - hang igjen stress fra jobb. Paps kjørte meg til Marble, og vi så på Shrek før sengs. Jeg satt og duppet av, måtte endre stillinger i sofaen relativt ofte for å unngå å sovne. Det er alltid overraskende hvor mye av Shrek jeg faktisk kan, altså, setninger. Skulle egentlig legge oss med en gang, men Ale og jeg ble sittende og snakke i sengen mens hun heklet grytekluter og jeg fant ut at Teen Wolf's siste sesong blir sesong 6. Lørdagsmorgen syklet vi til senteret. Har ikke syklet på altfor lenge (år, og dager?). Ale skulle levere en veske, jeg kjøpte meg paraply, og Marble fant seg en veske til bryllupet. Vi dro videre til matbutikken hvor vi kjøpte oss blandevann og focacciabrød (andre ting også). Slappet litt av da vi hadde syklet tilbake. Jeg syklet på et bestemt gir hele turen, uavhengig av oppoverbakker, og det ble ganske tungt. Vi begynte kakebaking etterhvert. Jeg stod og raspet søtpotet, og fy søren. Det var trening i seg selv. Da kaken var i ovnen, begynte Marble på paibunnen som skulle pre-varmes. Jeg gikk for å ta meg en dusj som antakeligvis tok år og dager. Da jeg kom tilbake på kjøkkenet, stod Marble med røren til paien. Jeg begynte å kutte opp grønnsaker til salaten, og kjente på magen og kroppen at jeg kun hadde spist frokost. Klokken var vel ikke før nærmere 19, før vi omsider fikk spise. Var utrolig godt, spiste til jeg ble mer enn mett. Vi gjorde oss klare for å dra ut på byen- jeg skiftet kjole frem og tilbake, krøllet håret og la på et strøk med sminke. Drakk gin russian og litt ingefærøl, også var vi klare for å reise. Vi forsøkte oss først på et utested som vi nylig er blitt glade i, men Ale har ikke fylt 23 ennå, så vi kom oss ikke inn. I stedet gikk vi i retning mot et utested Marble og jeg har vært på en gang for ca. 3 år siden på Halloween. Vi kom oss overraskende nok inn. Jentene gikk på do, jeg satte meg ned. Muligens at jeg stjal plassen til noen andre, men det gikk fint. En gruppe karer satte seg ved oss, og vi var vel med de nesten resten av kvelden. Vi danset til eldre sanger, deriblant Teenage Dirtbag. Døde litt da jeg hørte den, og tenkte at sist jeg var der, spilte de sangen. Hadde nemlig en periode hvor jeg hørte Teenage Dirtbag overalt. Jeg fikk øye på en kjekk kar, gikk bort og sa "tenkte jeg bare skulle si det før du reiser, men du er veldig vakker". Du vet, sånne ting som jeg kan finne på å si til folk. Han sa takk, smilte til meg, og jeg gikk tilbake til gruppen min, som snakket om alt fra Kim Kardashian til benmuskler. Det var en veldig artig kveld, jeg danset mye til musikk som man kan synge til, hilste på ufattelig mange mennesker. Uansett om det var i dokø, eller om jeg bare satte meg med random mennesker. Vi var ute for luftpauser innimellom, dog luften ute var ganske varm den også. Drakk et par glass vann, folkene som jobbet på utestedet var veldig hyggelige. Gruppen av karene reiste etterhvert, han ene kom og sa hadet til meg. Ba meg lagre nummeret hans dersom vi ville komme på nachspiel. Vi klemte, og han fòr. Jentene var på toalettet akkurat da, men kom tilbake. De danset litt til mens jeg hovedsakelig satt. Vi bestemte oss for å reise litt etterpå. Jeg fikk en hadeklem av den kjekke karen før vi reiste videre for å stå i kø til et annet utested. Problemet var at det kun var en time igjen før alt stenger, og at det var kø. Vi ble stående i ca. 10 min før vi fant ut at det ble for lenge. Vi gikk tilbake til det andre utestedet ettersom vi hadde stempler på hendene. Danset til siste sang We are the world av Michael Jackson, som vi nærmest brølte ut. "Dere var flinke til å synge" "Seriøst? Takk, dere også". Vi var hjemme rundt 4.30. Jeg var i seng litt etter 5, stod opp klokken 12 i dag. Ryddet bort kakerester (ja vi spiste kake som nattmat), og andre ting. Også disket Marble opp pannekaker ettersom det var Ale's siste måltid her. Var veldig godt, men også utrolig mettende. Ale og jeg pakket mens Marble satt og scrollet på iPaden. Også satt vi egentlig bare på kjøkkenet før Ale måtte reise for å rekke flyet hennes. Klemte henne, og sa adjø. Har vært veldig hyggelig å ha henne her. Det er tross alt et år og dager siden siste gang jeg møtte henne. Men det er som jeg nevnte til henne over telefonen; det gjør ikke noe om vi ikke har sett hverandre på et år, for det er alltids bra de gangene jeg møter henne. Og det var det denne gangen også. Jeg reiste like etter henne, tok bussen, og var på vei hjem med kofferten. Gikk gående i en oppoverbakke, da jeg fikk øye på to mennesker som så noe kjent ut. Spesielt da hun ene stirret veldig. Viste seg å være Oyster og barndomsvenninnen vår som jeg føler jeg nevner så mange ganger her at hun skal få et navn: Maggie (hun hadde antakeligvis hatet navnet). De var ute på trilletur med kidden til Maggie. Sa vel egentlig hadet, men så ble jeg med de til Maggie. Hadde egentlig sagt til Marble at planene mine for dagen var å ha litt tid for meg selv og slappe av. I stedet hang jeg med et spedbarn. Skal sies at jeg hadde lite i mot det. Nå er klokken mye, og skulle gjerne vært i sengs for en stund tilbake. Forhåpentligvis blir jobbdagen i morgen grei.