søndag 31. juli 2016

I'm so into you, I can barely breathe. And all I want to do is to fall in deep

Forleden dag kjøpte jeg grått laken. Er ikke vant til det i det hele tatt, så det var nesten litt merkelig da jeg skiftet på sengen i dag. Søndager er en av de dagene jeg trenger å ha fri, når jeg får ryddet rommet og føler at ting er på plass. Foretrekker å rydde på morgenen for da er det lyst, og jeg kan se støv enklere. Det betyr at jeg ikke alltids rydder på en søndag dersom jeg har en dagvakt den dagen. I dag har jeg til og med ryddet mer ut av skapet mitt, kvittet meg med ganske mange plagg, og fylt en pose med sko som skal til Fretex. Det bør nesten være åpenbart når det er et plagg som du ikke har brukt på et år, plagg som er urørte, plagg som du alltids unngår. Det er en veldig deilig følelse av å kvitte seg med ting. Over de siste månedene har jeg innsett at jeg faktisk er ganske glad i kjoler. Har i hvertfall ni kjoler i klesskapet mitt nå. Laget meg lunsj av pasta, egg, skinke, kikerter og rød pesto. Altså ting jeg fant i matskapet. Det ble overraskende godt. Nå har jeg gravd frem en gammel bok. Den ble utgitt i 96, 20 år siden. Den er like morsom uansett. I går spiste jeg middag med Kiwi. Vi skulle i utgangspunktet møte Gemma, men hun kunne ikke likevel. Så vi spiste mat, drakk vin, oppdaterte hverandre om livet. Det er tross alt tre uker siden jeg sist så Kiwi. Etter dessert, gikk vi videre for å sette oss ned for en drink (øl i mitt tilfelle). Stedet er ikke helt min greie, men sist Kiwi og jeg satt der, var forrige sommer når vi planla alle steder vi ville reise. Det er ganske sykt at det snart er et år siden hele greia startet. Jeg fikk øye på en bartender som jeg er ganske sikker jobbet på et utested i samme navn som stedet vi satt, forrige Halloween. "Jeg nøt å sitte inne på uteklubben og stirre stygt på andre (og innimellom stirre på den pene bartenderen) for å virke skremmende" skrev jeg om bartenderen i fjor. Tror i hvertfall at det er samme karen, for jeg kjente igjen ansiktet. Han var veldig pen! I stedet for å gå ut, dro vi hjem. Jeg reiste hjem til en kopp te og sjokolade. Har funnet tid for trening de siste tre dagene, så kroppen er støl. Ellers har det vært jobb som har okkupert tiden min. Kiwi sa i går: "jeg føler liksom at du ikke jobber". Joda, jeg gjør det. Heldigvis er neste uke siste uke i sommerturnusen min. Men da er det bryllup som står på planen, hvilket er ganske sykt å tenke på. Tiden går altfor fort. Nå er jeg nødt til å booke et bord for morgendagen, har glemt av at jeg skal feire bursdagen min. Det var liksom så lenge til første august, men det er visst i morgen! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar