lørdag 9. juli 2016

I love the way your body moves towards me from across the room

I slutten av januar lagde jeg en Facebook-gruppe for å invitere til utdrikningslag for min belieber friend. Gjorde meg nesten ferdig med alt før jeg reiste avgårde i mars. Jeg gjenopptok arbeidet da jeg kom hjem. Det har vært et prosjekt som har vært stressende, og til tider har jeg vært svært frustrert. Jeg har likevel lært mye, og jeg nevnte i går at jeg helst ikke gjør dette igjen. Isåfall må det gå såpass mange år slik at jeg glemmer alt arbeidet. Uansett, i går kom endelig dagen for utdrikningslaget. Men alt startet på torsdagsmorgenen, for da dro jeg til min belieber friend for å overraske henne. Dog, jeg ødela min egen overraskelse ved å sende snap til henne som var ment til Sugar. Den avslørte at jeg var på vei for å overraske henne. Vi hadde avtalt å møtes for burritos, og etter vi fikk pakket litt, dro vi faktisk for å spise burrito. Jeg dro derifra til jobb, og hadde en rolig kveldsvakt. Dro hjem, gjorde meg ferdig med siste ting før jeg sov i ca. tre timer, stod opp, og reiste mot flyplassen. Der møttes jentene, jeg ga de bandanaer i ulike farger og flybillettene. De gikk mot sikkerhetskontrollen mens jeg gikk for å vente på min belieber friend. Omsider kom hun iført "bride to be" bånd. Jeg førte henne igjennom sikkerhetskontrollen, også stod jentene der. Vi reiste til Gøteborg, men hadde mellomlanding i København. Min belieber friend og jeg spiste pølser, også ble hun iført en bandana rundt øynene og hørte på musikk. Det var mange blikk, mye smil, mange som syntes det hele var artig. Vi fikk henne ned en rulletrapp, inn i en buss, inn i et nytt fly (med propeller! Aldri vært i et så lite fly før), dog ikke ned i setet. Etter flere forsøk, tillot jeg Kiwi å dra av henne bandanaen foran øynene, og hun fikk satt seg. Vi landet i Gøteborg, tok bussen til hotellet, hvor vi la fra oss bagasje. Videre dro vi til Liseberg, etter vi omsider fant frem. Vi var der i omtrent fire timer. I min mening var den verste attraksjonen AtmosFear. Den er 116m høy, sier Google. Jeg satt oppe i luften mens den sakte bevegde seg høyere, også tenkte jeg på hvordan jeg skulle overleve et fall. Var faktisk på kanten til tårer kjente jeg. Føltes ut som om hele verden kunne høre skriket mitt i det vi ble sluppet nedover i rask fart. Alle spiste burgere til lunsj og var storfornøyde. Jeg var halvveis i matkoma/halvveis matfull. Vi hadde latterkrampe på Kållerado, hvor min belieber friend ble "tisset på". Også ble vi svimle (fleste ble kvalme) på SpinRock, og bestemte oss for å reise tilbake. Mitt problem (blant de mange), var at vi hadde booket bord kl. 20.00. I utgangspunktet hadde jeg planlagt en to-timers pause for alle, men det skulle inkludere det å gjøre seg klar og pynte et av hotellrommene vi sjekket inn på. Men vi var tilbake nesten 16.30, og jeg var nødt til å ha tid til leker. Så mens jeg forsøkte å kontakte restauranten, blåste jeg ballonger, ringte til resepsjonen på hotellet, hang opp pynt. Jeg gjorde meg klar ved å dra på meg kjole, legge et nytt lag med pudder over ansiktet. Mer hadde jeg egentlig ikke tid til. Det ble ganske fint på hotellrommet, i min mening, jentene samlet seg, og vi ventet egentlig bare på at min belieber friend skulle komme. Hun var sikkert en time senere enn det jeg hadde lyst til, men sånn er det. Vi kom oss igjennom et par gjetteleker. Det var først hun som gjettet, også snudde vi leken andre veien. Vi skulle gjette, og hun var dommer. Jeg drakk meg fin på ett glass pinnevin (hadde også drukket to Somersby). Det ble en del latter, og kanskje ei tåre. Klokken ble mye, og vi reiste for å rekke bordbookingen som jeg hadde fått utsatt til 21.30 (er ikke ofte jeg spiser så sene måltid). Jeg spiste halve pad thaien min (porsjonene var veldig generøse), og drakk den store Chang-ølen min. Føltes ut som om jeg satt og duppet litt av på veggen ved meg, for de fleste av oss var ganske gåen innen den tid. Noen måtte takke nei til tur videre da vi var ferdige å spise, og noen av oss fortsatte videre til et noe merkelig sted. Uteområdet så ganske posh ut, mens inne var det en brun bar. Jeg tok meg en gin russian, hadde sittedans til gamle sanger, også tok vi også kvelden. Klokken var nesten tre da jeg og min belieber friend la oss. Jeg var slått ut, våknet ikke av alarm, kun av at min belieber friend gjorde seg klar for dagen. Vi skulle nemlig møtes for frokost kl. 10.00. Deretter ryddet vi hotellrommet som ble brukt i går, pakket ferdig de siste tingene, chillet på sengen, før vi sjekket ut. Vi tok oss en liten runde på Centralstationen, før vi gikk til toget. Kiwi hadde i utgangspunktet funnet de "perfekte" plassene, inntil vi måtte flytte oss da det ble utpekt at plassene var ment for barnefamilier. Vi satt ikke sammen, men det var like greit fordi alle sov likevel. Jeg var hjemme rundt kl. 18.00. Jeg fylte 23 i dag, ble overrasket med en skål med midnatt i går. Glemte liksom at jeg hadde bursdag. Oyster sendte meg en melding etter midnatt, og jeg har fått meldinger på morgenen som har gitt meg smil om munnen. Følte meg litt emosjonell i stad, også fikk jeg tilfeldigvis en melding av Alison også. Ikke om bursdag, hun vet ikke at jeg har bursdag, men om at hun savnet meg. Mamma sang meg bursdagssangen mens hun presenterte en kake som hun ikke hadde ødelagt. Ale ringte meg mens jeg satt og spiste, og vi fikk snakket og oppdatert hverandre om livssituasjonene våre. Hun ønsket meg gode solnedganger og gode leseopplevelser blant annet. Haha. Det hele minner meg om at jeg er heldig, og at jeg har opparbeidet meg en gjeng som er fantastisk. Denne helgen går nok i minneboksen, og nå skal jeg ta igjen søvn. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar