onsdag 1. november 2017

da var jeg nærmere den ekte meg, den langt ifra den perfekte, litt defekte meg

Jeg leverte eksamen i går kveld, klar over at det manglet noe, men for sliten til å gidde å gjøre noe med det. Jeg var bestemt på å være ferdig, slik at jeg kunne reise og levere alle bøkene i dag, og deretter kjøpe putevar på IKEA. Sistnevnte ble litt sånn halvveis, da det ene trekket jeg forelsket meg i var utsolgt. Likevel er jeg rimelig fornøyd med at jeg endelig tok turen til varehuset. Jeg møtte en medelev på biblioteket, hvor jeg leverte de ti bøkene jeg hadde i sekken, og vi diskuterte selvfølgelig eksamen. Det er litt godt å vite at folk er i samme bås (drittlei og misfornøyd). Vi ble stående en stund, selv om hun egentlig skulle raske seg å bli ferdig med siteringsarbeidet. Det er vel slik det blir når man har vært isolert en stund med en eksamen. Da blir du faktisk ganske pratsom når du slippes ut i verden igjen. Jeg var skrubbsulten da bussen omsider stoppet på mitt stopp, og jeg bestemte meg for å bestille take-away, for det har jeg nemlig drømt om de siste dagene. Og gjett om det var godt? JADA. Jeg endte faktisk opp med å redigere litt på eksamenen da jeg var ferdig å spise. Vi har nemlig mulighet til å endre på innlevering inntil fristen er inne. Men nå har jeg faktisk lagt fra meg eksamen, og jeg er offisielt ferdig. Jeg synes at jeg har vært veldig flink til å jobbe denne gangen, og jeg har fått skrevet en sammenhengende tekst. Det var typen oppgave jeg er vandt til, hvilket gjør meg litt nervøs, for da vet jeg litt hvordan det står til også. Og jeg vil kanskje ikke si at dette er mitt beste verk-- det var ingen kreativitet denne gangen. Jeg har faktisk begynt på research angående Roma, dog jeg tror at det meste bare blir vandring og overraskelser. Vi skal prøve å ta et tog som er tilsynelatende mindre tilgjengelig enn det mest populære, men jeg føler nå at offentlig transport er noe jeg er relativt flink på. Mamma informerte meg om enda en amerikansk kusine som vil komme på besøk. Det blir i starten av mars neste år, samme måned som Harry Styles og det jeg tror blir min vanskeligste eksamen. Det var heller ikke bare-bare hun ønsket å se, så det blir jo veldig spennende. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar