mandag 20. november 2017

for every second you've been talking I've been trying to count the lines around your face, cause I don't know if I'll ever be this close again

Det er mandag igjen, og det markerer altså at det er gått to uker siden jeg dro til Roma. Det markerer også at det er omtrent tre uker igjen til eksamen. Kjenner litt på nervene, spesielt fordi jeg ikke ønsker en nedbryting under en 3-dagers eksamen. Men at det skjer, tror jeg faktisk ikke. I dag har jeg jobbet med gruppearbeidet, og vi satt en del lenger enn forrige gangen, for nå gjorde vi ordentlig arbeid i stedet for en planlegging. Jentene kommenterte at jeg var flink til å formulere meg, der jeg satt og skrev i vårt felles dokument. Tror jeg delvis kan takke denne bloggen for det, men også gjør det noe med deg når du sitter og leser fagbøker stortsett hver dag. Det påvirker meg i såpass stor grad at jeg kan lese noe jeg har skrevet for en stund tilbake og tenke "var det virkelig jeg som skrev dette?". Det har hendt meg flere ganger. Jeg ble som vanlig sittende igjen etter de andre dro. Denne gangen var det for å gjøre meg ferdig med et avsnitt. Vi satt i et grupperom jeg har brukt en del tid i under første året på bachelor. Det gav meg gode følelser å bare sitte der i dag, så jeg hadde ikke noe i mot å sitte igjen, annet enn at jeg endte opp på et stappfullt tog. Jeg har verken vært flink på treningsregime eller å ta D-vitaminene mine de siste ukene. Sistnevnte er spesielt viktig i disse mørke månedene, så jeg må skjerpe meg. Motivasjon for trening kjenner jeg at det mangler jeg for tiden. Det er noe med kulden, hvor jeg helst bare vil sitte og kose meg med en kopp te. Om jeg kjenner meg selv rett, så er ikke trening en prioritering disse neste ukene, og akkurat nå synes jeg det er helt ok. Jeg fikk faktisk en faktura fra posten i dag, fordi det var manglende porto på min "postforsendelse". Kjente jeg ble litt irritert, da jeg faktisk sender alt via mitt lokale postkontor. Det vil si at den feiltakelsen faktisk var personellet der (hun var ny da, det så jeg jo) sin feil. Nå har jeg betalt fakturaen, og jeg overførte penger til BSU og sparekonto i samme slengen, for jeg innså at det er lenge siden jeg har gjort. "Voksen" -poeng til meg? Vet ikke helt om jeg kan si det. Noen av de resterende timene denne dagen skal brukes til lesing. Jeg begynner på en ny bok, og forhåpentligvis kommer jeg overens med den. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar