mandag 27. november 2017

I was scared of pretty girls and starting conversations

Jeg har gruet meg til å sette meg ned for å lese vitenskapsfilosofi. Det er teknisk sett det siste jeg kommer til å lese før eksamen om to uker. Ut fra forelesninger, tidligere erfaringer med filosofi (jeg er ganske sikker på at jeg har lest litt vitenskapsfilosofi som pensum under bachelor), så vet jeg at det kan være ganske tørt og vanskelig å forstå. Jeg har lånt den bestemte pensumboka, og jeg ser det er noen som har laget et par notater i boken, eller krysset under enkelte ting, og jeg måtte le da jeg så noen hadde krysset av et område og skrevet "hm?". Jeg har kommet meg igjennom det første kapittelet, og hittil så virker det ganske overkommelig. Egentlig så bør jo jeg og filosofi gå hånd i hånd, sånn som jeg sitter og tenker hele tiden. Jeg tok en personlighetstest, en ganske velkjent. Tidligere har jeg tatt en som er basert på den jeg tok nå. Og det er så merkelig å tenke at min væremåte kan være beskrevet såpass detaljert, at personlighet kan være såpass vitenskapelig. I går bestemte jeg meg for å lage julekort, til tross for at jeg tidligere hadde bestemt meg for å bruke opp kortene jeg har lagd de forrige årene. Det ble jo litt av en fail, da jeg måtte bruke en annen type maling enn den jeg pleier å bruke siden jeg hadde rødt papir som bakgrunn. Endte opp med å nesten kaste halvparten, og da jeg innså hvordan det ville gå mens jeg malte, hadde jeg egentlig lyst til å kaste alt. Men så ble jeg påminnet om de gangene i kunst og håndverk timene, hvor vi ikke fikk bruke viskelær. Vi måtte inkorporere feilene inn i tegningen, og ofte synes jeg at de blir de fineste tegningene. Så nå har jeg nye julekort som skal pryde julegavene. Jeg hadde egentlig tenkt til å dra ut og kjøpe et par julegaver i dag, men så gjorde jeg ikke det likevel. Tror det kanskje har noe med at jeg har kjøpt så "mye" over helgen, og da vil jeg ha litt pause. Ideelt sett, hadde det vært best om jeg gjorde meg ferdig med julegaver denne uken. Men det er "ideelt sett", og ikke nødvendigvis realistisk. Nå skal jeg lese litt mer filosofi, før jeg antakeligvis tar kvelden. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar