lørdag 1. oktober 2016

I wish I was older when I was young

I går dro jeg og Marble til en annen bydel enn vi pleier å henge i, fordi hun hadde funnet en restaurant/cafe hun ønsket å prøve. Begge trodde at vi sist var der på en nasjonaldag for flere år tilbake, men viste seg at vi har vært på utested der opptil flere ganger. Jeg var veldig åpen til å prøve noe nytt, så vi endte opp på det jeg antar er et tamilsk spisested, og det var sjarmerende i den form av at det ikke føltes særlig fancy ut. De har ikke gått langt for å lage et pent sted, men det har en god atmosfære i mine øyne. Og maten, ja, det var veldig mye forskjellig jeg ønsket å prøve, men absolutt ikke hadde plass til i magesekken. Det var veldig godt, og jeg er veldig glad for at vi spiste der. Drar absolutt tilbake. Vi bestemte oss for å gå til Frogner, men vi undervurderte det sure været. Det ble liksom så surt at verken av oss ønsket å gå ute lenger. Jeg hadde t.o.m. på meg en tykk genser. Så vi endte opp på trikken. I kø for å kjøpe kinobillett til Bridget Jones, så sier karen at filmen er utsolgt. Jeg hadde allerede satt kortet mitt inn i kortautomaten. Marble og jeg så på hverandre i sjokk, for vi hadde faktisk sagt "nei, det er ikke vits å kjøpe billett på forhånd". Grunnen til at vi tenkte det var fordi at en films popularitet vanligvis daffer av en viss tid etter premiere. Og det har vært to uker siden filmen kom ut, så vi antok at det ville være ledige billetter igjen. Men nei. Vi fikk beskjed om at filmen gikk på en kino der ekteparet bor, så vi bestemte oss for å reise i den retningen. Men på t-banen, sier Marble at vi kan ta en annen kino som jeg ikke hadde tenkt på. Der stod det at den skulle gå 20.30, og at det var 14 plasser ledige. Men i det jeg skulle velge seter, så det ut som om det kun var ett sete igjen. Så på toget, ringte jeg til kinoen, og damen sa: "det er dessverre kun ett sete igjen". Da var vi allerede på vei hjemover, og vi ville ikke ha rukket filmen som gikk der ekteparet bor. Med andre ord failet vi sykt. Jeg var ikke akkurat kjempelei meg, synes heller at det var litt artig. Vi endte opp med å reise til Marble, var vitne til en nesten slåsskamp på bussen, diskuterte den "nye" døren til Marble. Vi lagde te, tok med oss en kanne vann og to sinnsykt gode epler, også satte vi oss på "loftstua". Satte på Maze Runner, fordi Marble aldri har sett den. Sist jeg så på filmen var på flyet med Kiwi. Men jeg halvsov, var sliten. Så når jeg så på filmen i går, så var det mange ting som jeg faktisk ikke husket. "Du vet faktisk ikke hva som skjer du," kommenterte Marble. Filmen fikk meg til å glede meg til treeren, dog det virker ut som det skal ta tusen år til før den kommer på kino. Marble og jeg snakket om hukommelse, og jeg nevnte at jeg hadde sendt en sang til Ale som hun mener jeg har sendt før. Men jeg er ganske sikker på at jeg startet å høre på Gavin James for et par dager siden. Tingen er at Niall (Horan), som jeg har hørt om Gavin via, har tweetet om denne artisten for tre år siden. Så jeg kan ikke krysse ut muligheten for at jeg faktisk har hørt på akkurat den sangen før. Marble spurte om artisten, og jeg sa "han har sånn typisk sound som jeg liker. Han er ire". Hun lo, "selvfølgelig er han ire," sa hun. Men seriøst, gå og hør på Bitter Pill (deluxe, ja du må høre på deluxe fordi det inkluderer live sanger som faktisk er bedre enn studio versjonene) dersom du ønsker noe relativt avslappende. Jeg har ikke helt fått favoritt-sanger, fordi jeg genuint er glad i omtrent alle sangene. Men The Book of Love (er et cover), Coming Home, og  Hole in My Heart er veldig fine. Spesielt live. Jeg nevnte til Marble at jeg har en irriterende tendens til å begynne å høre på en artist måneder etter artisten har vært i Norge og hatt konsert. Det gjelder også Gavin James, men jeg har stort håp om å kunne høre han live en dag. Jeg begynte ikke å grine på torsdagen, eller, jeg felte ett par tårer, for jeg så Liam (Payne) hadde tweetet noe til Niall angående singelen. Og det ble bare for mye, for jeg har alltids beundret vennskapet mellom karene. Niall har sagt at han ikke kommer med noe album før neste år, og jeg tror på det. Men han er også en av de flinkeste til å holde på hemmeligheter, har bra pokerfjes-- så kan ikke si at jeg helt stoler på ham. I dag har jeg endelig sett ferdig Teen Wolf sesong fire, og jeg tror faktisk ikke at jeg klarer å se ferdig sesong fem før den nye sesongen. I stedet kan det faktisk hende at jeg begynner å se på en ny serie! Men nå tror jeg at jeg skal se på den nyeste GBBO episoden igjen. Har sett på hver episode minst to ganger, for det er så mye jeg liker tv-showet. Hei oktober, du er da litt tidlig ute synes jeg. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar