lørdag 26. november 2016

say the word darling, you know just how to hold a sucker down

Alle de elleve pasientene jeg hadde ansvar for skulle ta blodprøver i dag morges, men med tanke på alle andre ting som skulle gjøres samtidig, så gikk det veldig bra. Det var liksom et punkt hvor alt gikk så "smooth", og jeg stresset så lite. Som regel er første natta den verste fordi du ikke kjenner til rutinene til pasienter. Men denne gangen gikk det veldig fint, hvilket får meg til å lure på hvordan neste blir. Jeg prøver en ny rutine med tanke på søvn, og jeg må innrømme at jeg liker rutinen veldig godt hittil. Som vanlig gleder jeg meg til å komme hjem til senga. Nå er det to uker til avreise nordover, og i den nærmeste tid håper jeg at jeg har tid til å gjøre litt research. Har vært der to ganger fra før av, men har aldri tenkt på at det er steder og aktiviteter jeg kunne vært interessert i. Det blir også gøy å få møte pusekattene til Mog og Volla. Jeg er vel mer hundeperson enn katteperson, og det skyldes mest fordi at katter skremmer meg litt. I den grad av at det noen ganger føles ut som om de kan stirre deg rett inn i sjelen, og har tanker som "ha, se på det dumme mennesket der. Klarer ikke engang å åpne posen. Huff, de har så patetiske 'klør'". Litt sånn, "jeg er bedre enn deg, menneske". Mens hunder i mitt hode er ganske dumme, så er katter liksom gjennomtenkte og utspekulerte. Har faktisk fått et par julegaveønsker nå, og det er veldig fint med tanke på at jeg liker å være ferdig så tidlig som mulig. Nå er jeg i teorien ferdig med to julegaver! Den tredje, fjerde og femte blir jeg nok ferdig med til uken. Det er så merkelig med secret santa, for det betyr at jeg slipper å tenke på tre ekstra gaver, så jeg kjenner jeg har en tendens til å gå litt overboard med de gavene jeg skal gi. Nei, ja, nå skal jeg lese litt før jeg faktisk må gå ut i "kulden". 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar