søndag 13. november 2016

They will run you down, down til the dark. Yes and they will run you down, down til you fall

Jeg prøvde på ti bukser i går. Var inne på prøverommet to ganger. Hadde på meg kjole, så jeg måtte dra av og på strømpebukse så mange ganger at jeg nesten ville grine. Etter første runde med prøving av bukser på Weekday, så var jeg veldig nærme å bare kjøpe en bukse jeg hadde prøvd på. Den var for liten i prøverommet, så jeg tok en størrelse større. Men det var bare den tanken på å komme hjem med en bukse som ikke passer, bare for å reise tilbake. Så det ville rett og slett vært bortkastet tid. Så jeg dro med meg et par bukser inn i prøverommet igjen, og det viste seg at den buksen jeg hadde tenkt til å kjøpe faktisk ikke passet. Jeg har vært fan av Cheap Monday bukser i flere år nå, men de siste årene har jeg bare kjøpt sånne billige sorte bukser fra BikBok ettersom de passet meg fint. Problemet med sorte bukser er at fargen ofte blir påvirket med bruk og vask. Av denne grunnen bestemte jeg meg for å betale litt mer for bukser jeg vet holder bedre. Istedet for Cheap Monday, endte jeg opp med Weekday bukser i "Body" som er fantastiske for meg. De er super-stretchy og komfortable, men de sitter bra rundt livet likevel. I tillegg ligner de ikke på leggings, slik jeg følte Cheap Monday's "Spray On" så ut. Jeg endte opp med en lengde som er kortere enn jeg vanligvis velger, fordi lengden jeg ville gå for var utsolgt. Jeg har ikke noe i mot det, fordi jeg faktisk ønsket en noe kortere bukse. Jeg diskuterte bukse-shopping med min belieber friend i går, og det er egentlig en av de verste tingene å kjøpe. Men når du finner buksene som faktisk passer deg, da er det ganske fantastisk. Jeg eier ikke hofter, har ikke særlig rumpe, men har noe naturlige muskuløse ben. Men har alltid syntes at Cheap Monday bukser passer bra, og etter å ha prøvd på et par jeans fra Weekday, så synes jeg de sitter ganske likt som Cheap Monday. Jeg prøvde på et par bukser fra H&M som jeg syntes var dødskule, og selv om kjeden er "moderkjeden" til Weekday, så mangler jeg hofter til å kunne passe H&M-jeans. Jeg er veldig spent på hvordan den nye buksen min vil holde seg i farge og form. Om den holder seg bra, vet jeg hvor mine fremtidige jeans skal kjøpes. Planene i går var ganske vague, og det ble faktisk veldig annerledes enn det som hadde blitt tenkt. Og jeg var ikke akkurat så overrasket. Tok banen til ekteparet, denne gangen til et annet stopp enn jeg gjorde den første gangen jeg gikk til den nye leiligheten. Det var selvfølgelig mørkt, så jeg ble litt usikker på veien. Men jeg hadde det i hodet, og min indre GPS (hei Lindmo), at jeg skulle gå en viss vei. GPS'en på mobilen viste meg faktisk en veldig merkelig vei som overhodet ikke lignet på den veien jeg hadde tenkt i mitt eget hode. Men jeg gikk faktisk med magefølelsen, også hadde jeg jammen meg rett. Ekteparet satt fast på IKEA, så jeg satte meg på en benk utenfor leiligheten og følte meg litt sånn ukomfortabel mens barna lekte like ved og folk gikk forbi. Jeg vurderte etterhvert å spise sjokolade som jeg hadde kjøpt med til snacks. Men jeg visste at jeg kom til å søle på meg selv i mørket, og jeg følte det hele hadde en Bridget Jones følelse over seg. Ekteparet kom omsider hjem, og vi gikk inn i varmen. Min belieber friend kollapset på sofaen, mens Darren reiste for å kjøpe pølser. Både min belieber friend og jeg spiste en yoghurt for å få i oss litt næring. Det var egentlig en litt sånn artig kveld, for min belieber friend endte opp med å legge seg, mens jeg og Darren satt og så på tv. Og kanskje merkeligere var at jeg møtte min far på bussterminalen. I mitt tjuetreårige liv, har det kanskje hendt tre ganger. I dag har jeg faktisk bestilt nye flybilletter. I desember reiser jeg og min mor til Trondheim for å besøke Volla og Mog. I likhet med London, har jeg ikke vært i Trondheim på fire år, så jeg kjenner jeg gleder meg. Det er en mildere dag i dag, og jeg kjenner jeg er litt lettet, for jeg var ikke helt klar for den faktiske vinteren ennå. Jeg har selvfølgelig ryddet i dag, og nå venter det litt mat på meg. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar